HRVATSKA ZOVE: Velika nestašica radnika OVOG PROFILA, nude POSAO ODMAH I ODLIČNU PLATU

Kamion
Pixabay.com

Iako se poslodavci trude da poboljšaju uslove rada, iskusni vozači mahom i dalje odlaze u druge zemlje EU, pa u Hrvatskoj vape za radnom snagom.

 

Hrvatski prevoznici vape za vozačima i poput građevinara apeluju za uvoz radne snage, piše Poslovni dnvenik. To potvrđuje i predsednik Uprave Ricarda iz Darde Milan Vrdoljak navodeći kao je situacija u njegovoj firmi takođe kritična.

Odgovorno tvrdim da na Zavodu za zapošljavanje u Republici Hrvatskoj nema nijedan profesionalni vozač koji je zainteresovan za rad. Ako neko tvrdi da ima, ja ga molim za objašnjenje kako je to moguće kada kompanije koja se bave prevozom u Hrvatskoj i u EU imaju manjak vozača – kaže on dodajući kako je i on raspisao konkurs za 50 vozača.

Direktor špediterske kompanije Primaco šped. Petar Šimić pojašnjava kako je problemu doskočio poboljšanjem finansijskih uslova.

– Procenili smo da nam se više isplati da podignemo plate vozačima za oko hiljadu kuna nego da nam kamioni stoje. Dnevni ukupni trošak kamiona je oko 200 evra, bez obzira da li on radi ili stoji. Ako se zna da trošak vozača čini 10 do 20 odsto ukupnih troškova poslovanja, jasno je da se više isplati dati veće plate nego dopustiti da kamioni ne voze – pojašnjava Šimić dodajući kako s nestrpljenjem očekuju najavljenu poresku reformu kojom bi se rasteretila davanja na plate.

Međutim, i on tvrdi kako bi radnike bilo najbolje uvoziti.

Prema rečima predsednika Izvršnog odbora Udruženja saobraćaja Hrvatske udruge poslodavaca Zvonimira Šćureca, vozači s iskustvom i dalje mahom odlaze u razvijenije zemlje Evropske unije i to privučeni većim iznosima plata što stvara problem domaćim prevozničkim kompanijama koje vape za kvalitetnim kadrom.

Situacija se nimalo ne poboljšava nego postaje sve gora bez obzira što su svi vodeći prevoznici uposlednje vreme dodatno poboljšali radne uslove i primanja vozača i učinili ih istim ili vrlo sličnim onim u inostranstvu – napominje dodajući kako iz HUP-a kontinuirano traže rešenje od Ministarstva koje im zakonima i propisima reguliše sve vezano uz radnu snagu.

– Prevoznici predlažu uključivanje u obrazovanje i finansiranje obuke novih vozača, ali taj proces je srednjoročan i/ili dugoročan te, čak i ako bude uspešan, mnoge prevozničke kompanije neće ga doživeti. Vozača u Hrvatskoj nema. Liste nezaposlenih vozača na zavodima za zapošljavanje su fiktivne, a nadležna ministarstva prebacuju odgovornost jedni na druge. Međutim, problem nije samo u realnom sektoru, već i javne, komunalne i državne kompanije imaju iste muke – navodi Šćurec dodajući kako bi zbog propisanih kvota bilo dobro radnike uvoziti iz zemalja koje nisu članice EU što su već učinile Slovenija i Nemačka.