Incidenti ih koštali putnika: Malezijski avioni lete potpuno prazni (FOTO)

Avio kompanija Malezija erlajnz suočava se s teškom finansijskom situacijom posle dva teška incidenta njenih aviona, a na nekim letovima gotovo ni da nema putnika.

Fotografije sa društvenih mreža prikazuju prazne redove malezisjkih aviona, sa samo nekoliko putnika.

Na jednoj se vidi i tročlana porodica koja je imala ceo avion samo za sebe.

Foto: Twitter

Kompanija trpi velike gubitke, mediji pišu da će biti smenjen izvršni odbor kompanije, kao i da će biti otpušteno 20 posto zaposlenih.

Stručnjaci upozoravaju da kompanije neće preživeti više od godinu dana bez pomoći vlade Malezije.

U martu je jedan avion te avio kompanije, koji je saobraćao na ruti Kuala Lumpur-Peking, nestao sa 227 putnika i 12 članova posade, i do danas nije pronađen. Prošlog meseca, drugi avion kompanije sa 298 putnika i članova posade srušio se u istočnoj Ukrajini, pošto je oboren raketom, kako se sumnja, proruskih pobunjenika.

Neki svetski mediji navode da za ovu drugu tragediju ne može da bude okrivljena malezijska avio kompanija, jer su i mnogi drugi svetski avio prevoznici rutinski leteli preko tog ratom zahvaćenog regiona. Ali, pad aviona, naročito posle ranijeg nestanka druge letelice, u glavama ljudi širom sveta povezan je sa Malezija erlajnzom, ocenjuju
mediji.

I kao da to sve nije bilo dovoljno, glavni stjuard Malezija erlajnza uhapšen je 4. avgusta u Francuskoj, po optužbama da je seksualno napao jednu australijsku putnicu na letu iz Kuala Lumpura za Pariz. Malezija erlajnz je i pre ove dve tragedije imala finansijskih
problema, ali je, uprkos svemu, nastavila da radi.

Profesor Oliver Makgi s Univerziteta Hauard rekao je da taj azijski prevoznik dnevno troši skoro 2,16 miliona dolara svojih novčanih rezervi, dok na dnevne operacije gubi 1,6 miliona dolara.

Da bi se izvukla iz problema, ta avio kompanija nudi i ogromne popuste, pa se tako povratna karta za let između Kuala Lumpura i Pekinga sada može kupiti za 238 dolara, dok drugi avio prevoznici istu kartu prodaju za više od 500 dolara.

Malezijski državni investicioni fond i većinski akcionar Hazanah koji poseduje 70 odsto deonica Malezija erlajnza predložili su program restrukturiranja kompanije kako bi je spasli, što bi podrazumevalo od reorganizacije osoblja i postavljanja novog izvršnog direktora do velikih otpuštanja.

Vol strit džournal piše, pozivajući se na izvore bliske kompaniji, da Malezija erlajnz planira da smanji broj zaposlenih za četvrtinu i obustavi neke linije ka Kini i Evropi, kao i da bi precizni detalji mogli da budu objavljeni krajem ove nedelje.