Provodite li pauzu za ručak na poslu jedeći nezdrave obroke pred kompom ne dižući se od stola? Možda ste već i pojeli, ali vaše oči držite zalepljene za ekran telefona ili pak skroz preskačete obrok?

 

Stručnjaci kažu kako je upravo pauza za ručak ključna kako bi vaša efikasnot i energija bile na potrebnom nivou. Ako pritom radite ili žurite pojesti možete naštetiti svom uspehu na poslu.

– Vreme za ručak je šansa da maknete fokus s posla i napunite se energijom za ostatak dana – tvrdi Majkl Ker, međunarodni poslovni govornik.

Dejl Kuro, poslovni trenre iz Njujorka, u potpunosti se slaže. Tvrdi kako uspešni ljudi ne jedu ručak za stolom, već to vreme provedu upoznavajući nove ljude, vežbajući i čitajući.

– Ako ostajete zavezani za sto, imaćete veći struk, ali ne i rezultate – tvrdi.

Ovo je 10 stvari koje uspešni ljudi rade u pauzi za ručak:

1. Planiraju ručak na pola radnog vremena

Uspešni ljudi nikad ne dogovaraju sastanke u vreme ručka i uzmu najmanje 10 minuta nakon ručka da preispitaju svoje ciljeve za taj dan i zamene listu prioriteta ukoliko je potrebno, tvrdi Ker.

2. Ustanu od stola i izađu van

Čak i u prilikama kada morate raditi za vreme ručka, uvek ustanite od stola i idite na drugu lokaciju.

3. Razgovaraju s drugim ljudima

Uspešni ljudi uvek pokušavaju dogovoriti ručak s drugim osobama, barem jednom nedeljno.

4. Organizuju vreme i planiraju svoje slobodno vreme posle podne

– Iskoristite kratku pauzu i napravite listu stvari koje morate učiniti u životu – ili da prekrižite nekoliko stvari koje su na listi – ističe Kahn.

Osećaj da imate kontrolu i da organizujete svoj život izvan posla smanjiće nivo stresa i podići mentalnu energiju nakon čega ćete se bolje moći usrediti na posao.

5. Uzmite slobodno vreme da nešto zaista i pojedete, i da se hranite zdravo

Mnogi izbegnu ručak jer su prezaposleni ili nisu gladni. Ali dobra je ideja nešto pojesti – pa makar i prigristi.

– Ako pojedete nešto usred dana, nekoliko sati nakon doručka, pružićete energiju svom telu i podići nivo šećera u telu u trenutku kada koncentracija opada.

– Treba da jedete  polako, ceniti hranu i biti potpuno prisutni. Inače ćete gutati hranu ili pak jesti brzu nezdravu hranu što neće samo uticati dugoročno na vaše zdravlje, već i povećati nivo stresa i mogućnost da se koncentrišete posle podne.

6. Oni vežbaju

Telesna vežba tokom pauze za ručak podiže energiju i smanjuje količinu akumuliranog stresa te povećava koncentraciju.

7. Osvrnu se na to šta su radili ujutro

Ručak je idealno vreme da procenite koliko ste i što ste dosad napravili. Osećaj zadovoljstva je sjajan put da zadržite dobar tempo i posle podne.

Ako ste imali teško jutro, podsetite se da uvek možete pritisnuti ‘reset’ dugme i krenuti nakon ručka s pozitivnom energijom.

8. Uspešni ljudi čitaju

Oni ne provode vreme čitajući elektronsku poštu i izveštaje, već čitaju novine, blogove i knjige – govori Teri Hocket, izvršna direktorica na poslovnom portalu namenjenom ženama What’s For Work?. Čitanje vam pomaže da se fokusirate, pruža vam mentalni odmor od posla i daje vam toliko potrebnu samoću.

9. Rade stvari u kojima uživaju

Pauzu koriste kako bi se našli s prijateljima, otišli u kupovinu ili prošetali parkom. Naravno, ne možete svaki dan planirati nešto zabavno u vreme ručka, no ponekad ručak s prijateljem može biti dobar za vašu produktivnost, jer ćete se u kancelariju vratiti dobro raspoloženi.

10. Provode pauzu razmišljajući o svojoj karijeri

Uzmite nekoliko minuta tokom ručka da zapišete kako bi vaša profesionalna budućnost trebala izgledati.

Uspešni ljudi retko imaju vremena da to učine na poslu. Uzmite biležnicu i nađite mirno mesto kako bi zapisali svoje misli a onda odlučite koji je prvi korak potreban da svoje želje i planove i ostvarite.

Takođe, uspešni ljudi koriste pauzu za maštanje o novim konceptima, idejama i rešenjima koja se mogu upotrebiti i na poslovnom i na ličnom planu.



loading...