Kad najbolji radnik odluči da da otkaz, obično postoje vrlo dobri razlozi za to, koliko god on tvrdio suprotno.

 

To je najgora noćna mora svakog poslodavca. Radnik koji voli svoj posao i izuzetno je dobar u njemu, odjednom da otkaz.

Kad ga poslodavac pita šta je mogao učiniti da spreči taj korak ili da ga učini srećnijim, radnik neće imati dobar odgovor, nego će u većini slučajeva pružiti neku varijarciju na temu objašnjenja – “niste vi krivi, nego ja”. Ali, to nema veze s istinom.

Majkl Lop je autor nekoliko knjiga o menadžmentu i nedavno je pružio savršeni odgovor koji radnik ne želi reći šefu. Naime, radnik je očigledno skinuo svoj “štit” i otišao na razgovor za posao negde drugde, jer je sebi postavio (svesno ili nesvesno) nekoliko pitanja i shvatio da može biti i srećniji.

Prema Lopu, neke od stvari o kojima je radnik razmišljao su:

Jesam li srećan na sadašnjem poslu?

Volim li svog šefa? A kolege?

Ispunjava li me posao?

Učim li nove stvari?

Poštuju li me?

Rastem li?

Osećam li da sam pošteno nagrađen za svoj trud?

Ide li ova organizacija/ekipa prema budućnosti?

Verujem li u njihovu viziju?

Verujem li vođama?

Ako najbolji radnik skine svoj “štit” i da otkaz, šef mora shvatiti da je on kriv, koliko god radnik to poricao.

– Može biti da je šef napravio veliku grešku pre nekoliko meseci ili malu, ali u najgorem mogućem trenutku. U svakom slučaju, jednostavno se nije dogodilo ono što je radnik očekivao i nisu se ispunila njegova očekivanja, pa kad se pojavila nova mogućnst – on je prihvatio posao – objašnjava Lop.

Dakle, ako želite zadržati dobrog radnika, treba da budete svesni da ne postoji jednostavno pravilo kako to učiniti, prenosi Business Insider.

Ali važno je konstantno komunicirati sa zaposlenima i da im dajete nove, zanimljive zadatke, kako im ne bi bilo dosadno.

Najvažnije je da šefovi shvate da sve što oni rade i svaka odluka koju donesu može postati razlog zašto će njihov najbolji radnik odlučiti ostati ili otići.