Manifestacioni turizam je u velikoj ekspanziji u Evropi i svetu, a festivali su jedan od najvažnijih razloga pri donošenju odluke o putovanju. Oni su odličan vid promocije jednog grada, zemlje i njenih potencijala, mnogo bolji od direktnog reklamiranja.

 

Razvoj turizma je jedan od prioriteta i države Srbije, a manifestacioni turizam ima posebno mesto jer je generator povećanja zaposlenosti stanovništva.

Samo na Belgrade Beer Festu je moguće besplatno slušati koncert svetske zvezde kao što je bend  Rudimental. Organizovati ovakav koncert bio je veliki izazov, ali i pomeranje granica u organizaciji festivala. Već 14. godinu zaredom Beer Fest daje značajan doprinos razvoju manifestacionog turizma u Srbiji. Ove godine zbog besplatnog koncerta grupe Rudimental, ali i koncerata više od 40 sjajnih bendova sa domaće i regionalne scene tokom svih pet festivalskih dana, očekuje se rekordnih preko 20.000 turista iz celog sveta.

Strani turisti u Beogradu tokom festivala borave prosečno tri dana i troše oko 90 eura dnevno, tako da su procene da će ove godine zahvaljujući Beer Festu samo kroz PDV direktno u budžet države Srbije biti uplaćeno oko 1.080.000 eura (pdv na pružanje usluga transporta, hotelijerstva, ugostiteljstva itd).

Kada se tome pridoda novac koji će biti potrošen na ove usluge, što je direktni doprinos privredi Beograda i Srbije, Belgrade Beer Fest će generisati privrednu aktivnost od ukupno 5.400.000 eura.

Beogradska kulturna mreža, producent Belgrade Beer Fest-a, kao društveno odgovorna kompanija pruža veliku šansu za prvi posao mladima u Srbiji. Na festivalu je svake godine direktno od strane festivala, kao i kompanija partnera, angažovano preko 3.000 ljudi, na poslovima logističke pripreme, promocije, ugostiteljstva i dr. Angažovani su pretežno mladi ljudi, a mnogi od njih prvi put stiču radna i poslovna iskustva.

Posetioci Beer Festa su različitog godišta, afiniteta i želja, tako da imaju potrebe za sve vrste hotele i hostela, od onih namenjenih omladinskom turizmu, pa do hotela najviših kategorija. Pored posetilaca usluge beogradskih hotela i hostela koriste i izvođači, gosti kompanija učesnika Belgrade Beer Fest-a, ljudi zaposleni u produkciji bendova koji stižu iz inostranstva i mnogi drugi, od čega hotelijeri prihoduju velike zarade. 

Pored direktnih finansijskih rezultata za budžet, poruka koju će posetioci festivala iz drugih zemalja poneti sa sobom, da je Srbija gostoprimljiva zemlja, željna druženja i interakcije sa okruženjem, najvažnija je i nemerljiva vrednost Belgrade Beer Fest-a. Nematerijalna korist festivala je svakako u građenju imidža Srbije, koja treba da privlači sve veći broj turista.