LIDERI STVARAJU LIDERE: Uspeh VAŠE FIRME zavisi od SAMOUVERENOSTI RADNIKA!

posao
pixabay.com

U surovim uslovima savremenog poslovanja, konstantno napredovanje u karijeri nije samo imperativ zaposlenih već i njihovih poslodavaca. Vešt menadžer konstantno stremi ka usavršavanju svojih radnika a jedan od načina je razvijanje njihovih liderskih sposobnosti čime će se povećati angažovanost i produktivnost.

 

Ovo je lista od 5 korisnih navika koje će unaprediti liderske veštine zaposlenih koje će podjednako koristiti i menadžerima.

1. Gradite uzajamno poverenje

Pokažite da verujete svojim zaposlenima, tako što ćete im ponuditi po neki specijalni zadatak. Oni će se u novim okolnostima potruditi da  daju maksimum svojih sposobnosti i u isto vreme steknu veliko iskustvo.

2. Umrežite se 

Povezivanje zaposlenih je od suštinskog značenja za razvoj firme. Tako će se između zaposlenih uspostaviti čvršće veze pri čemu će im zajedno sa jačanjem timskog duha porasti samopouzdanje. Umreživanje će omogućiti brži tok znanja i ideja.

3. Samostalnost

Ako neko od od podređenih ima problem, nemojte mu odmah pritrčati u pomoć već pustite da pokuša sam rešiti nedaće koje su pred njim. Ukoliko u tome budu uspešni eto prvog preduslova da jednog dana postanu istaknuti lideri.

4. Mentorstvo

Svakom radniku je potreban dobar primer. Ako želite da ih pretvorite u lidere stanite iza njihovih odluka. Pokažite im kako da unaprede svoje liderske veštine kao što su profesionalnost, transparentnost, radna etika, posvećenost i poštovanje.

5. Uložite u njihovo usavršavanje

Investirajte u vaše zaposlene. Ponudite im formalno usavršavanje ili obuku u oblastima koje im baš ne idu od ruke. Pokažite im kako se vodi grupa ili efektna prezentacija.