Za pokretanje revolucionarnih projekata koji su ispostaviće se samo nekoliko godina kasnije donele milione svojim osnivačima potrebna su znanja i određene veštine. Iza ovih kompanija stoje žene, kao tvorci genijalnih ideja a donele su im milionsku zaradu.

 

1. Flickr

Katerina Fejk je radila kao art direktor medijskog portala Salon.com kada je, može se reći sasvim slučajno, pokrenula sajt za deljenje fotografija danas poznat širom sveta. Flickr je nastao 2002. godine kada je Katerina sa tadašnjim mužem Stjuartom Baterfildom radila na kreiranju igrice. Igra nikada nije objavljena, ali je Flickr i te kako zaživeo. Tri godine kasnije par je prodao Flickr kompaniji Yahoo! za 35 miliona dolara, gde je i sama Katerina radila kao rukovodilac odseka za tehnološki razvoj.

2. Proactiv

Keti Rodan i Kejti Filds zajedno su studirale dermatologiju i obe su žarko želele da pronađu bolje rešenje za akne, s obzirom na to da su i same dugo vodile borbu sa njima. Nakon perioda odvojenih praksi, dvojac je počeo da radi na otkrivanju novog načina za tretman lica, da bi na kraju razvio sveobuhvatni sistem nege kože sklone aknama, nazvan Proactiv Solution.

Poznata kozmetička linija kombinuje medicinske i prirodne elemente u borbi protiv akni i očuvanju zdrave i glatke kože. Proizvod je postao naširoko poznat i korišćen, a najveći proboj doživeo je u vreme prikazivanja 30-minutnih informativnih TV reklama.

3. Cisco

Bračni par Sandra Lerner i Len Len Bosak radio je u različitim zgradama Stanford univerziteta kada je iskusio problem u komunikaciji – nemogućnost da razmene mejlove iz svojih kancelarija.

Sandrina želja da se poveže sa svojim suprugom rezultirala je multiprotokolarnim ruterom, lansiranim 1984. godine – ideja koja se razvila u kompaniju Cisco, današnjeg IT giganta. Akcije Cisca prodala je za 170 miliona dolara, koje je kasnije uložila u još jedan uspešan projekat – poznati kozmetički brend Urban Decay.

4. Liquid Paper (korektor)

Mala bela bočica, koja je neizostavna u svakoj kancelariji, nastala je 50-ih godina prošlog veka, kada je Beti Neismit Grejam, inače sekretarica, počela da koristi belu vodenu temperu kako bi prekrila greške u kucanju. Prvu bočicu, originalno nazvanu Mistake Out, prodala je 1956. godine, da bi kasnije patentirala svoj izum i nazvala ga Liquid Paper.

U samom startu postojanja korektora, prodavalo se 100 bočica mesečno, da bi kasnije ta brojka narasla do čak 25 miliona bočica na godišnjem nivou. Beti je 1979. godine prodala svoj izum za 47,5 miliona dolara.

5. BodyShop

Nakon što je pokušala da vodi hotel i restoran kako bi prehranila sebe i svoje dve ćerke dok je njen muž bio van zemlje, Anita Rodik okušala je svoju sreću u kozmetici i 1976. godine u Engleskoj pokrenula The Body Shop. Proizvodi za kupanje i negu kože počeli su da se prodaju, pa je Anita nakon šest meseci otvorila i drugu prodavnicu.

Nedugo potom, The Body Shop je dobio i franšizni program, te su Anitine prodavnice otvorane širom sveta. Trideset godina nakon osnivanja, Anita je prodala svoj lanac kompaniji L’Oréal za 652 miliona funti. Danas ovaj brend broji više od 2.500 prodavnica u 61 zemlji.