Kako bi njihova ponuda izgledala bolje u odnosu na ponudu konkurencije, banke se u promociji svojih kredita koriste marketinškim trikovima i u prvi plan ističu vrednost nominalne kamatne stope (NKS).

 

Takve ponude izgledaju primamljivo, ali u isto vreme i zbunjujuće.

NKS je nominalna kamatna stopa, tj. osnovna kamata koja predstavlja cenu kredita. Njom je definisano koliko morate platiti uslugu pozajmice. Prilično jednostavno i uporedivo ako gledate samu pozajmicu. Međutim, tržišna borba za klijenta i razvijene marketing metode su nam donele dosta varijacija na temu kreditnih proizvoda pa sada imate kombinovanje kredita sa tekućim računom, kreditnom karticom, osiguranjem kredita i slično – kaže Dušan Uzelac, direktor finansijskog portala Kamatica.

On objašnjava da su često uslov za dobijanje kredita dodatne aktivnosti, koje predstavljaju i dodatni trošak, npr. izveštaj kreditnog biroa, procena nekretnine, osiguranje kredita i drugo. Upravo to povećava cenu koju ćete na kraju platiti i tako NKS gubi smisao, jer pored osnovne cene pozajmice potrebno je da platite i prateće proizvode i troškove.

Vredi pokušati: OVI POSLOVI preko interneta se ZAISTA PLAĆAJU, ČAK I U SRBIJI!

Tada na scenu stupa EKS, tj. efektivna kamatna stopa koja predstavlja objedinjenu cenu koštanja kredita sa svim pratećim troškovima. EKS tada postaje uporediv za različite ponude različitih banaka. Zato, prilikom potrage za kreditom tražite da vam kažu kolika je efektivna kamatna stopa i izaberite ponudu koja nudi najmanji EKS – objašnjava Uzelac za Danas.

On takođe ističe da je potrebno da prethodno definišete koliki iznos vam treba i koliko dugo biste ga otplaćivali, a zatim isto pitanje postavite u više banaka. To možete uraditi lično, ali i telefonski, mejlom.

– Dodatno, ukoliko imate bolju ponudu, napomenite je, iznenadićete se kada na to odreaguju sa još povoljnijom ponudom – kaže Uzelac.



loading...