Želja sve većeg broja ljudi da jedu sveža jaja, ali bez odgovornosti koju nosi njihov uzgoj, zaslužni su za uspeh novog biznisa u SAD - iznajmljivanje kokoški.
Džen Tompkins je pre dve godine u Pensilvaniji osnovala kompaniju “Iznajmite kokošku” i od tada je proširila poslovanje na još tri američke države, i Toronto u Kanadi.
Iznajmljivanje kokošinjca i humano uzgajanih kokoški je sve popularnije širom SAD, kako se sve više stanovnika gradova, predgrađa i sela pridružuju antifabričkom pokretu.
Neke porodice iznajmljuju kokoške radi edukativnog iskustva svoje dece.
– Kao društvo, ne volimo obavezivanje. Ne volimo ugovore za mobilne telefone, ne želimo dugoročne ugovore sa našim kablovskim operaterima. Kokoške mogu da žive sedam ili 10 godina, i ljudi se pomalo plaše toga – kaže Džen Tomkipns. Iznajmljivanje kokošaka oslobađa ljude te odgovornosti.
Cena iznajmljivanja zavisi od kompanije, lokacije i vremenskog perioda, a početna cena je oko 150 dolara mesečno.
Najosnovniji paket uključuje dve kokokške, kokošinjac i hranu, a novi vlasnik odgovore na sva pitanja može dobiti putem telefona.
Ukoliko nije zadovoljna, mušterija može da vrati kokošku ranije, a može i da je usvoji ukoliko sve ide kako treba.
Kompanija “Iznajmite kokošinjac” iz predrgađa Vašingtona počela je da radi 2012. iznajmljivanjem pet ili šest kokoški mesečno, da bi danas imala u ponudi 30 ovih ptica.
– Ljudi žele da znaju odakle dolazi njihova hrana – kaže jedan od vlasnika te kompanije Tajler Filips.