Novi zakon o zaštiti potrošača – Deset izmena koje kupci treba da znaju i koje će svima olakšati život

Novi zakon o zaštiti potrošača čije se usvajanje uskoro očekuje, konačno će zaštititi potrošače, a biće sankcionisano prikrivanje kvaliteta robe, kao i nasrtljivi trgovci.

U okviru izmena, predviđeno je i poboljšanje prava prilikom reklamacije proizvoda, a kupci će biti zaštićeni i od preteranog reklamiranja.

Biće zabranjeno telefonsko reklamiranje proizvoda, osim ako građani to izričito ne dozvole, a kupci neće morati u prvih šest meseci nakon isporuke pokvarene stvari da šalju na popravku, već će moći da traže zamenu, smanjenje računa ili povraćaj novca, pišu Naše novine.

Koje će sve zakonske izmene biti usvojene?

1. Ako potrošač zahteva da lično prisustvuje pregledu robe kod trgovca ili u servicu, trgovac će biti u obavezi da mu to omogući.

2. Rok za rešavanje reklamacije ne može biti duži od 15 dana, odnosno 0 dana za tehničku robu i nameštaj.

3. Ukoliko se nesaobraznost javi u prvih šest meseci, potrošač ima pravo na zamenu, povraćaj novca ili umanjenje cene.

4. Popravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača, isto važi i ukoliko se nakon popravke javi isti ili drugi nedostatak saobraznosti.

5. Trgovci će za većinu prekršaja plaćati kazne od 300.000 do 2.000.000 dinara.

6. Trgovci će biti u obavezi da vode posebnu evidenciju o primljenim reklamacijama.

7. Rokovi za raskid ugovora teku od prijema robe u posed potrošača, a ne od trenutka potpisivanja porudžbenice.

8. Firme koje se bave uslugama od opšteg interesa (EPS,vodovodi, toplane i sl.) moraće da imaju posebne komisije za rešavanje reklamacija, u kojima će biti i predstavnici potrošačkih organizacija.

9. Zabranjeno je da trgovac obustavi pružanje usluge grejanja, snabdevanja strujom ili gasom u toku grejne sezone ako u domaćinstvu živi osoba iz kategorije ugroženih potrošača.

10. Trgovac može obustaviti pružanje usluge od opšteg ekonomskog interesa ako potrošač ne izmiri potraživanja u roku od dva meseca od dana prispele obaveze. Ali, ako potrošač ospori postojanje ili visinu obaveze i nastavi da uplaćuje račune za tekuće obaveze, ne može biti isključen sa mreže do okončanja sudskog postupka koji je pokrenuo trgovac.