Uroš Banješević ima 28 godina, ali nema problem koji ima većina mladih u Srbiji - ima posao, budućnost i dobro zarađuje. Evo koja je njegova tajna.
„Mad Head Games” je novosadsko-beogradski studio koji beleži rekordne uspehe u oblasti koja je do pre nekoliko godina bila potpuno nepoznata u Srbiji – industriji igara.
Uroš Banješević jedan je od osnivača ovog studija. Na GameUp-u, prvom događaju ove vrste u Srbiji koji je okupio sve one koji uživaju i igricama, ali i one koji na njima rade, popričao je sa nama o svom poslu, zaradi i tome kako izgleda raditi u industriji igara u Srbiji.
– Generalno, u svetu je gejm industrija ogromna, veća čak i od muzičke i filmske industrije tako da od toga može da se živi. I to, ako si dobar, možeš da živiš jako dobro – kaže za Dnevno.rs Uroš i dodaje da ovo počinje da se oseća i u Srbiji.
Ipak, sve igrice se i dalje plasiraju na svetsko tržište.
– Mi pravimo tzv. HOPA igrice (hidden object puzzle adventure) i radimo sa kompanijom „Big fish games” koja je najveći proizvođač ovih igrica na svetu. Do sada smo izbacili 7 igara na tržište i sve su bile prvoplasirane u momentu kada su izašle. Već dve godine ih izbacujemo i to su bile igre godine! To su najveća dostignuća u ovom području igrica – priča Uroš i dodaje da je za njegov tim iz Srbije ogromna čast što od 10 najboljih HOPA igara oni stoje iza čak 6!
Uroš Banješević na GameUp događaju, Foto: Facebook/Mad Head games
HOPA igrice su avanture pune pazli, tajanstvenih predmeta kojeje potrebno naći i avantura iza kojih skoro uvek stoji jako dobra priča kroz koju igrač ide. Ovaj žanr igrica poslednjih godina doživaljava pravi procvat u svetu, a vezuje se za ljude koji obično ne igraju igrice.
– Dosta je teško napraviti igricu za ljude koji inače ne igraju igrice i ne vole one klasične „pucačine”. Naša ciljna grupa su američke žene od 30 do 50 godina i ja stalno razmiljam kako one vide svet, šta njih zanima… To je veliki izazov, ali mnogo smo naučili do sada i znamo mnogo ne samo o pravljenju igara, već i o tome kako ljudima ispričati priču, kako ih privući. Sad možemo da širimo i svoje znanje, a i spektar igara na kojima radimo – objašnjava Uroš koji je u gejming industriji već punih 9 godina.
U gejming industriji se okreće mnogo novca. Ipak, Uroš prvo ističe da radi sa ljudima koje obožava i da je to najveća prednost posla kojim se bavi. Naravno, i zarada nije mala, a mnogi u Srbiji bi rekli da Uroš ima posao iz snova.
– Ne bih o ciframa, ali recimo da od jedne igre koju plasiramo tim od 10 ljudi u Srbiji može da živi godinu dana i više nego pristojno – zaključuje Uroš.