Studija je pokazala da poslovni ljudi koji drže do svog oblačenja, imaju mnogo više uspeha u karijeri jer njihov izgled drastično utiče na to kako će ih drugi percipirati.

 

Istraživanje je sprovedeno na Univerzitetu Jejl, a učestvovalo je  128 muškaraca između 18 i 32 godine. Njihov posao je bio pregovaranje prilikom kupovine i prodaje.

Osobe koje su na sastanak dolazile u “opuštenom” izdanju (trenerke i patike) u proseku su imali apstraktni profit od 680.000 dolara.

Grupa ispitanika koji su nosili odela u proseku je dostigla profit od 2,1 miliona dolara.

Prema koautoru studije, oskudnije odeveni bi se priklonili muškarcima u odelima, a ovi su pak, osetili njihovo poštovanje što ih je dodatno ohrabrivalo u postizanju željene cene.

– Ljudi koji se dobro oblače osećaju se moćnije, a kad se osećate moćno, ne obraćate pažnju na detalje – rekao je koautor studije Makl Slepein, a prenosi Biznis Insajder.

U današnjem preovladavajuće ležernom načinu odevanja, nošenje odela može imati još jači uticaj.