Oporavlja se evropsko tržište automobila

Evropsko tržište automobila koje se oporavlja već godinu dana, potvrdilo je taj trend i tokom leta rastom prodaje od 5,6 odsto u julu i 2,1 u avgustu, saopštilo je u sredu Udruženje evropskih proizvođača automobila.

Reno ima povećanje od 10,4 odsto u julu, ali pad od 3,1 odsto u narednom mesecu, dok „PSA Pežo-Sitroen” ima minus 1,6 odsto u julu i plus 1,0 odsto u avgustu. Izuzetak je „Dačia-Reno” s povećanjem od 20,8 odsto u julu i 2,7 odsto u avgustu. Francuski proizvođači su imali pad prodaje na domaćem tržištu od 4,3 odsto u julu i 2,6 u avgustu u odnosu na iste mesece 2013.

S druge strane, jula je na tržištu Italije povećanje prodaje bilo 5,5 odsto, a 6,6 u Velikoj Britaniji, 6,8 odsto u Nemačkoj i čak 11,1 odsto u Španiji gde treba imati u vidu da se prodaja automobila ranije prepolovila zbog krize. Avgusta, Nemačka i Italija su imale neznatan pad (minus 0,4 i minus 0,2 odsto), dok je Španija i dalje imala rast, od 13,7 odsto, a Velika Britanija 9,4 procenta.

– Ekonomska situacija u celoj Evropi je bolja nego u Francuskoj, a to se pokazuje na automobilskom tržištu –  rekao je Žan-Fransoa Belorgei, partner u EI. U Evropskoj uniji (bez Malte) su jula registrovana 1.041.683 nova automobila, a avgusta 688.464. U osam meseci 2014. ACEA primećuje povećanje broja registracija za 6,0 odsto u EU u odnosu na isti period 2013. čime se nastavlja trend rasta, započet pre 12 meseci. „Reno” po broju registracija prednjači s rastom od 16,6 odsto od početka januara do kraja avgusta, zbog jake prodaje novih modela „klio 4″ i mali „SUV” „kaptur”.

VW je malo iznad proseka, s rastom od 8,1 odsto, kao i „Tojota” (+ 7,9 odsto) i “Ford” (7,3 odsto). PSA ima povećanje od samo 4,1 odsto rasta broja registrovanih novih automobila što je bolje nego „Fiat” (rast 2,2 odsto) koji je u padu zbog loših rezultata marki „Lanča/Krajsler” i „Alfa Romeo”.

„Dženeral motors” ima pad od 3,0 odsto zbog odluke da iz Evrope povuče svoju marku „Ševrolet” u korist svoje druge marke, „Opela”. Nemački stručnjaci za luksuz – BMV i „Daimler” (Mercedes i Smart) imaju rast od 2,8 i 1,6 odsto, dok je švedski „Volvo” potvrdio
novostečeno zdravlje posle podmlađivanja asortimana po prelasku u kineske ruke (rast 15 odsto).

Grupa VW (Folksvagen, Audi, Seat i Škoda) i dalje je neprikosnoveni lider u EU gde je imala 25,4 odsto udela na tržištu prodajom 2,12 miliona automobila od početka 2014. godine.

PSA je drugi sa 11 dosto tržišnog udela (914.265 vozila), ispred “Renoa” koji je imao 9,8 odsto tržišta sa 817.562 novoregistrovanih vozila, od čega su skoro trećina “dačije”.