U eri startapa i preduzetništa često se postavlja pitanje opstanka na tržištu. Moderno poslovanje zahteva stalne inovacije, koliko god da ste godina u biznisu. Počnite od ovih saveta za prosperitet.

 

Nađite potrebu za određenim poslom na tržištu

Koliko god da vam se čini da imate revolucionarnu ideju, prvo istražite tržište, savetuje Noobpreneur. Ideja je sigurno dobra ali možda ne postoji dovoljna potreba ili već postoji proizvod. Mnogi startapi se gase već u prvih 18 meseci poslovanja. I velike investicije su tako padale u vodu.

Fokusirajte se isključivo na ciljeve koje želite da postignete

Čak i nakon istraživanja tržišta i dobog predstavljanja proizvoda, neki poduhvati propadaju. Svedoci smo uspeha iPod-a i iTunes-a, kompanije Apple. Ali u istom periodu Microsoft je imao slične poduhvate, koji su nažalost loše završili. Glavni razlog je nedostatak fokusa na stvari koje je Microsoft želeo da postigne, umesto čega je samo ispratio tržišni talas potražnje za takvim proizvodom.

Ako kasnite za nekim, moraćete da ga sustignete

Trenutna poslovna dinamika je izuzetno kompetitivna i svodi se na to ko će prvi da ugrabi veliki deo tržišnog udela. Ipak, nije sve u tome da budeš prvi već da budeš najkvalitetniji sa proizvodom. Iako su govorili da će Facebook da se ugasi pojavom pametnih telefona i aplikacija koje oni pružaju, on je sve iznenadio prelaskom na tu platformu koja je danas najposećenija aplikacija. Sustigni konkurenciju i uhvati se sa njom u koštac.

Što veći problem, veća nagrada

Kada krenete u pokretanje sopstvenog biznisa nailazićete na bezbroj problema. Ali ukoliko želite da napravite nešto zaista veliko, moraćete da se uhvatite u koštac sa još većim problemima. Sve zavisi od toga koliko ste sebe spremni da uložite i da se žrtvujete za sopstveni cilj. Tražite više.

EVO KAKO DA SE PRIJAVITE NA POSAO IZ MUŠKIH SNOVA: Plaćen obilazak striptiz klubova po Evropi

Više se fokusirajte na mušterije nego na zaradu

Nema bolje reklame od zadovoljnih mušterija, a samim tim ni dobre zarade. Potrudite se daugodite ljudima za koje pravite posao i da im stalno budete na raspolaganju i izlazite u susret. Oni će drugima govoriti o vama. Pogledajte samo primere Amazona i eBay-a.

Učite na svojim greškama i zapamtite ih

Ljudski je grešiti i svi greše, kao što smo mnogo puta čuli. Ali na tim greškama nastaju lideri i uspešni. To je najbolja škola i ona će vas razlikovati od drugih. Takođe, ljudi koji su okusili velike greške su obazriviji, realniji, strpljiviji i mnogo ređe ponovo greše.

Nikada nije kasno da ponovo osmislite

Nijedan posao i uspeh nisu večni. Ukoliko ste zaglibili sa poslom ne treba tek tako da dižete rukeod svega. Nikada nije kasno da stanete, udahnete i ponovo počnete mudrije. Pogledajmo primer kompanije IBM. Oni su bili gigant osamdesetih godina kada je reč o računarima. Mnogo puta su doživljavali velike gubitke. Bilo je trenutaka kada im je trebala inovacija ili postaju prošlost. Do 2010. godine ponovo se pozicioniraju kao provajderi IT usluga. A onda ponovo postaje najprodavanije softversko rešenje na svetu.

Budite svesni novih tehnologija koje vam mogu doneti prednost nad konkurencijom

Sveti gral svakog poslovnog uspeha je biti ispred konkurencije, makar za jedan korak. Trenutno vam u tome najviše može pomoći tehnologija. Giganti kao što je Uber su svoje celokupno poslovanje stvorili baš na ovoj prednosti. Nije sve u samom proizvodu. Morate znati kako da ga plasirate i modernizujete.