Očekivano je da ljutnja i frustracije na poslu dovode do želje za promenom radnog mesta, ali da nije uvek baš tako, pokazuje studija Univerziteta u Kembridžu. Britanski naučnici ispitivali su verovanje da pozitivne emocije vode do konstruktivnog ishoda, a negativne do loših posledica.

 

U istraživanju je učestvovalo 135 zaposlenih u velikoj kompaniji tokom godinu dana. Govorili su o namerama da ostanu ili odu iz kompanije, plati, rasporedu kao i o tome da li se osećaju cenjeno na poslu. Zatim su, nakon šest meseci, naučnici analizirali stanje.

U nekim slučajevima ishod je očekivan – negativne emocije zaista vode do predviđenih rezultata, pa tako kod zaposlenih koji se ne identifikuju sa firmom, bes zaista povećava šanse da daju otkaz.

Ali ljudi koji osećaju čvrstu povezanost sa firmom ostaće uprkos frustracijama jer očekuju da se stanje promeni. Slično, ponos koji se obično povezuje sa većom verovatnoćom ostanka u kompaniji, nateraće one koji se ne identifikuju sa firmom da razmišljaju o odlasku.