Ne nasedajte na ”akcije”!

Bilo da se radi o odeći, obući, kozmetici ili kućnim aparatima i potrepštinama, ako kupujete nešto samo zato što je na akciji, a ne zato što vam je potrebno, zapravo nećete ništa uštedeti. Naime, akcije nas često navedu na to da kupimo nešto što nam uopšte ne treba, ali kupujemo samo zato što je na akciji. Povrh svega, prodavači se služe raznim trikovima kako bi nas namamili da kupimo proizvode koji nisu na sniženju pa će tako skuplji proizvodi biti postavljeni na srednje police, odnosno na mesto koje je u ravni vaših očiju, dok će jeftiniji proizvodi biti na donjim policama. Neretko se dogodi i da trgovci najpre dignu cenu pa je onda snize i tako stvaraju utisak o uštedi kod kupca.

Vreme je novac!

Umesto da sve račune i transakcije plaćate, odnosno obavljate internet i mobilnim bankarstvom, vi ih obavljate onako kako su vas učili roditelji i plaćate veću cenu nego što biste to uradili pomoću aplikacija koje vam štede novac, ali i vreme. Zato se sledeći put kad vam dosadi čekanje u redu za plaćanje računa ili uplatnice, setite da imate i drugu opciju – plaćanje računa skeniranjem koda ili pak brzo prebacivanje novca sa jednog računa na drugi.

Da li vam zaista trebaju brendirane stvari?

Od odeće, kozmetike pa do hrane; nije sve kvalitetno i odlično samo zato što je skupo, u većini slučajeva platićete ime, a ne kvalitet. Naravno, u određene stvari valja uložiti više novca, ali ima li smisla kupiti običnu skupu majicu samo zato što na njoj piše ime određenog modnog brenda? Neke komade poput sata, parfema, čizama ili torbe vredi platiti više. Ali, kad je reč o majicama, pantalonama ili haljinama, da li je zaista vredno i za šta od navedenog treba izdvojiti dodatnih nekoliko hiljada? Trendovi su tu da se prate, ali i da se menjaju iz godine u godinu. Stoga, sledeći put kad vidite poznatu manekenku, pevača ili influenserku u nekom kul komadu, razmislite da li želite taj komad odeće baš zato što vam se zaista sviđa ili zato što ga nosi poznata osoba?

Smanjite odlaske u kupovinu

Znate i sami da se kad odete po jednu stvar u prodavnicu, obično vratite sa tri ili četiri više. Zato je najbolje da napravite spisak namirnica koje vam te nedelje trebaju i odaberete jedan dan kada ćete otići u kupovinu. Takođe, nemojte ići gladni jer ćete tada kupiti više stvari nego što biste kupili kad ste siti.

Štedite li kupovinom jednokratnih proizvoda?

Postoje neki proizvodi koje koristimo jednokratno i tako nepotrebno trošimo novac. Idealan su primer jednokratni brijači koji su u većini slučajeva daleko lošiji od onih za višestruku upotrebu, ili pak plastične kese koje kupujemo svaki put u prodavnici, umesto korišćenja cegera. Osim toga što oštećujete okolinu, uporedite koliko godišnje trošite na neki jednokratni proizvod sa cenom nečega što bi taj proizvod mogao da zameni. Recimo, epilator je skuplji od brijača, ali jednom kad ga kupite, više nema potrebe za kupovinu brijača.