Da li će vaša profesija postojati i u budućnosti? Izabrati pravo zanimanje nikada nije bilo teže. Sve više ljudi je visokoobrazovano, radnih pozicija je sve manje, pa je konkurencija zaista jaka.

Da biste bili uspešni u poslu, neophodno je da posedujete jaku harizmu, snažne komunikativne sposobnosti i stručnost. Ipak, ono što je temeljna vrednost svakog dobrog lidera jeste strast za novcem – sa njom se mora oprezno „rukovati”, presudno je naučiti kako da je kontrolišete i kako da je kanališete u pravom smeru, piše magazin „Esquire”.
Esquire donosi najnovija istraživanja Volstrita, prema kojima će do 2030. godine najtraženija zanimanja biti kontrolor klime, optičar (porast tražnje za 33 odsto), biomedicinski inženjeri (rast do 67 odsto), kao i menadžeri upravljanja i dizajniranja holograma virtuelnih ljudi. Zvuči futuristički? U SAD-u su takva i slična zanimanja već postala deo univerzitetskih programa, dok je u Srbiji i dalje najveća potražnja za nekim „starim” zanimanjima budućnosti, poput marketing i IT menadžera.
Ipak, čak ni sledeći najnovija istraživanja futurologa i HR organizacija, ne može se predviditi sigurno radno mesto. U Srbiji su prema nekim istraživanjima najsigurniji marketing stručnjaci, a prosečna plata marketing direktora je 120.000 dinara.