Prema izveštaju službe razvoja Evrope i centralne Azije, građani Srbije plaćaju usluge interneta po cenama koje su među najvišim u Evropi.
Kako se navodi u izveštaju koji je predstavljen u Bukureštu, cilj je unapređenje logistike, tako što bi se omogućila veća konkurencija i usvajanje novih tehnologija u sektoru infrastrukture, doprinelo bi otvaranju mogućnosti za e-trgovinu u zemlji.
Nedostatak opcija za onlajn plaćanje predstavlja prepreku za e-trgovinu u Srbiji, pri čemu svega 15 odsto građana poseduje kreditnu karticu.
Istovremeno, kako se navodi u izveštaju, Srbija je jedan od lidera u globalnoj ponudi onlajn talenta.
Srpski frilenseri vide dobre mogućnosti u onlajn frilens poslovima, a zarada je visoka za one koji poseduju adekvatna znanja koja prate nove tehnologije.
– Iako internet otvara nove i ranije neviđene prilike, prisutna je i mogućnost daljeg isključivanja, naročito nekvalifikovanih radnika. Moramo uvesti politike koje će ljudima pomoći da se prilagode novim izazovima – ukazao je Hernan Vinkler, ekonomista Svetske banke za region Evrope i centralne Azije i glavni autor izveštaja.