Vreme za ličnu štednju je - uvek. Kad god ste krenuli da štedite, rekli ste sami sebi da više nemate šta da oduzmete. Ipak, ne odbacujte mogućnost da ste možda i vi među onima koji podižu novac na pogrešnim bankomatima i ...

 

Sasvim sigurno ste na poslednji dan datuma dospeća uleteli u poslovnicu banke ili pošte kako biste platili svoje račune. Iako ste i više nego svesni toga da se na gotovo svaki račun plaća naknada, nikad se niste setili da proverite po kojim cenama i gde sve možete plaćati svoje račune. Ne čini se velikom svotom, ali na desetak računa 100, 200 ili 300 dinara poprilična su razlika.

NOVI UDAR NA DŽEP KUPACA: ‘Polovnjaci’ iz Nemačke moraju da se carine?

Kad izađete s posla, nakon napornog dana, jedino što želite jeste da sednete u

automobil ili autobus i odete kući. Naravno, vreme tome itekako pridonosi.

Međutim, trebali biste se bar jednom nedeljno, ukoliko je to moguće, prošetati do posla, ili otići biciklom. Tako nećete potrošiti novac na gorivo, niti na putnu kartu, a svakako će profitirati i vaše telo.

Na poslu ili predavanju nema trenutka da neko oko vas nešto “ne ubaci u usta”. Sva ona prefina jela koja nude restorani za imaju svoju (povišu) cenu. Ako već kuvate kod kuće za decu, zašto ne biste skuvali malo više, pa deo toga odneli sutradan na posao.

Većina radnih mesta sigurno imaju mikrotalasnu, a ako niste te sreće, sigurno možete komad mesa presuti salatom i napraviti slastan sendvič. Opet, i telu je draža hrana skuvana kod kuće.

POUČNA PRIČA o frizeru i njegovim mušterijama otkriva ZAŠTO SU ‘OBIČNI’ LJUDI POSEBNI

Nije potrebno ovo opšte spominjati, ali i dalje postoje ljudi koji se zaleću u prodavnice upravo nakon sezoni rasprodaja ili kupuju meso za ručak u jednoj trgovini, dok je ista vrsta mesa u nekoj drugoj, malo udaljenijoj, četrdeset posto snižena. Naravno da jedna takva kupovina neće napraviti puno razlike, ali ako proučite kataloge ili internetske stranice prodavnica, sigurno ćete pronaći brojne ponude, na kojima zaista možete da uštedite.

Isto tako, naravno da postoje neke vrste proizvoda, za koje ime proizvođača na pakovanju garantuje kvalitetu. Međutim, velike razlike između šampona za 350 dinara kuna i onog za 200 baš i nema. Zašto bi najveća razlika bila u vašem novčaniku?

Načina za uštedu je mnogo, a ovo su samo “polazne tačke” . Ključ je u trudu i preciznom planiranju vaših troškova.