Retko je danas naći posao koji nam u potpunosti odgovara, našim kvalitetima, kvalifikacijama ali i našem senzibilitetu… Ponekad je to što ste nezadovoljni poslom samo (prolazna) faza, ali ako nije, postoje načini da se preživi, dok ne pronađete neki posao koji vam više odgovara.

 

To misli Dan Pink, autor bestselera “Drive” koji govori o nauci motivacije na radnom mestu. Business Insiderpričao je sa Danom o tome šta treba da radimo ako se ne osećamo motivisano na poslu. Evo šta je rekao:

1. Analizirajte dobre dane

Ideja je da pronađete u čemu uživate kada je u pitanju vaš posao – i da više radite na tome.

“Kada imate dobar dan na poslu, analizirajte šta je to što ga je činilo drugačijim od ostalih loših dana? Da li je to rad sa određenim ljudima? Da li ste radili na određenim stvarima? Da li ste radili na nečemu što se više tiče neke druge profesije?”, kaže Dan. Kada to shvatite, možda ćete imati više dana na poslu kojim će biti zadovoljniji.

2. Vežba: Tri dobre stvari

Ovu vežbu koristio je Martin Seligman, profesor psihologije na Univerzitetu Pensilvanija i jedan od osnivača pokreta pozitivne psihologije. Cilj je da poboljšate vaše ukupno psihičko stanje ako osećate da vas posao čini neraspoloženima.

“Na kraju dana, zapišite tri dobre stvari koje su se desile tog dana, u bilo kojoj sferi vašeg života,” kaže Pink. (Seligman i njegove kolege predlažu da se zapišu i objašnjenja zašto su se te tri stvari dogodile).

Pink dodaje da te tri stvari verovatno neće biti nešto dramatično. Ipak, ta vežba omogućava da “pobegnete” od emocija koje inače osećate prema poslu. Osim toga, Pink smatra da vežba pomaže da se smanji uticaj “fokusirane iluzije”, termin koji je skovao psiholog Danijel Kaneman (Daniel Kahneman) da opiše ideju da ništa nije tako važno kao što mislimo, kada razmišljamo o tome.

Prema Pinku, “Ako razmišljate o tome koliko je loš vaš posao, u tom trenutku deluje kao najveća stvar na svetu”.

Naravno, iako vaš grozan posao može da bude najvažnija situacija u životu, vežba “tri dobre stvari” ohrabruje vas da zauzmemo celovitiji pogled na naša iskustva, tako, na primer, naš šef odjednom nije toliko važan. I, ko zna? Možda ćete na kraju zapamtiti nešto pozitivno što se dogodilo na poslu i shvatiti da i nije toliko nepodnošljivkoliko ste mislili da jeste.