Prenos broja fiksnog telefona već pošao naopako

Iako je „bezbolni" prenos fiksnog broja telefona omogućen od 1. aprila ove godine, sprovođenje u praksi naišlo je na probleme već prvih dana, saopštava APOS.

Kako u saopštenju navodi Asocijacija potrošača Srbije, više od polovine od najavljenih devet provajdera u ponudi nije ostvarilo tehničke mogućnosti.

Uz to, ako imate potrebu da promenite operatora fiksne telefonije, uz zadržavanje starog broja, gotovo je sigurno da ćete naići na problem – ili ćete morati da se odreknete neke usluge koje vam pruža trenutni provajder, ili će novi od vas zahtevati da uz fiksnu telefoniju koristite još neku drugu uslugu – kablovski internet, televiziju…sve to, naravno, uz dodatni trošak, navodi se u saopštenju.

– Od najavljenih devet provajdera u ponudi više od polovine njih još nije ostvarila tehničke mogućnosti. Telenor, Invest Inženjering, Beogrid i Ikom uslugu prenosa fiksnog broja omogućavaju samo – ili pravnim licima, ili uslugu pružaju samo na lokalu – navodi se u saopštenju.

Knight Development Support, JET TV i Srpske kablovske mreže, dodaje se dalje, prenos fiksnog broja nude samo ukoliko se obavežete na korišćenje neke druge usluge u njihovoj ponudi, tako da trenutno prenos broja u fiksnoj telefoniji možete obaviti samo između Telekoma i Oriona, ali u tom slučaju možete ostati bez ADSL-a.

Primena Pravilnika o prenosivosti brojeva u fiksnoj telefoniji prvo je trebalo da počne 1. decembra 2012, ali je dvaput odlagana, jer za to nije bio spreman najveći operater fiksne telefonije, Telekom Srbija, navodi APOS i dodaje da se „beleže i problemi između Telekoma i drugih operatera zbog uslova pod kojim Telekom daje svoju mrežu na korišćenje”.

Prema obaveštenju koje je dala Republička agencija za elektronske komunikacije (Ratel) u prvih 10 dana zahtev za promenu operatora uz zadržavanje broja, podnelo je „par stotina” potrošača dok je pozitivno rešeno samo njih „par desetina”.

– Međutim, ova agencija (Ratel) je na dan kada je počelo zvanično sprovođenje pravilnika, 1. aprila, objavila da su ‘operateri obavili sva potrebna testiranja i da ne očekuje veće probleme’.

Ostaje nepoznanica gde je primena Pravilnika o prenosivosti brojeva u fiksnoj telefoniji u praksi zakazala, sem možda u datumu početka – konstatuje APOS u saopštenju.