Prilika za stvaranje nezavisnih medija: Seminar o preduzetničkom novinarstvu

Drugi po redu seminar posvećen ‘preduzetničkom novinarstvu’ održava se u Beogradu od 10. do 12 septembra u okviru Medijskog programa za Jugoistočnu Evropu Fondacije Konrad Adenauer. Prema rečima Kristijana Špara iz ove fondacije, koji je zadužen za medijske programe u jugoistočnoj Evropi, seminar menja način razmišljanja kod novinara koji u njemu učestvuju.

– Koncept novinarstva preduzetništva je relativno nov. To je više od dodatnog posla ili slobodnog novinarstva. U jugoistočnoj Evropi ono bi moglo da predstavlja interesantnu alternativu za mnoge novinare, zbog loših radnih uslova u tradicionalnim medijima – kaže Kristijan Špar za portal Dnevno.rs.

On je istakao i da ovaj seminar menja način razmišljanja kod učesnika.

– Na seminaru pokazujemo da pokretanje uspešnog sajta nije toliko teško kao što mnogi misle. Takođe, motivišemo ih da pronađu konkretne teme. U okviru seminara se razvijaju potencijalni biznis planovi, a ova vrsta treninga im otkriva sopstvene talente – objasnio je Špar.

Na pitanje da li ima saznanja o tome koliko su prošlogodišnji učesnici bili uspešni odgovorio je da je potrebno vreme da se nečija profesionalna situacija promeni, u ličnom i u finansijskom smislu ali istakao je da ovakvom načinu rada vidi svetlu budućnost, pogotovo u našem regionu.

– Sve više građana čita vesti na internetu. Internet portali su postali važan deo medijske scene, a pogotovo zato što mnogi tradicionalni mediji u jugoistočnoj Evropi nisu dovoljno nezavisni. Ipak, onlajn novinarstvo mora da poštuje profesionalne standarde: ne kopirajte i uvek tražite drugi izvor – savetuje on.

Kristijan Špar ističe da na seminaru učestvuje 10 do 12 učesnika kako bi bila stvorena produktivna i dobra radna atmosfera. Ove godine učestvovaće 11 novinara iz Srbije i Bugarske, međutim, u budućnosti će ova znanja biti dostupna mnogo većem broju ljudi, jer je upravo objavljen „Priručnik za novinare preduzetnike” sa savetima sa seminara.

Osnovni cilj ovog seminara je da mlade novinare obuči za samostalno istraživanje tržišta i pronalaženje nedovoljno iskorišćenih tržišnih niša u kojima postoji slobodan prostor za pokretanje novih veb sajtova, koji će odgovoriti na potrebe čitaoca zainteresovanih za datu oblast, a mladim novinarima ujedno omogućiti zaradu.