Za mnoge to je siguran posao u stabilnoj kompaniji sa odličnim mogućnostima napredovanja. Ipak, radno mesto u Amazon-u rezervisano je za ljude sa posebnim poslovnim mentalnim sklopom.
Jeff Bezos, osnivač i izvršni direktor Amazon-a nedavno je za magazin Success otkrio četiri načina razmišljanja na kojima je izgrađena ova kompanija, a koje idealan kandidat za posao mora da pokaže još na samom razgovoru. Da li biste vi prošli na konkursu i upisali se u spisak zaposlenih jedne od najvećih svetskih kompanija?
Mušterija je uvek na prvom mestu
Ovo je pravilo broj jedan u Amazon-u. Bezos tvrdi da misli na mušterije i dok se tušira. Odličan potrošački servis i spremnost da za mušteriju odu korak ili dva dalje je ono što izdvaja Amazon od sličnih kompanija.
U obzir dolaze samo win-win rešenja
U rešavanju problema, Bezos nikada ne prihvata ili-ili rešenja. Tvrdi da za svaki problem postoji rešenje koje može da zadovolji obe strane, samo treba uložiti trud i napor da se do takvog rešenja dođe.
Dugoročno razmišljanje
Amazon-ovi projekti se planiraju tako da do njihove implementacije prođe najmanje pet godina. To je dovoljno vremena da se otklone svi nedostaci i da projekat bude besprekoran kad zaživi. Kratkoročni projekti stvaraju prevelik pritisak i konfuziju ukoliko se ispostavi da ne odgovaraju potrebama.
Svaki dan je novi početak
„Na samom početku rada Amazon-a porudžbine su stizale samo od članova porodice tadašnjih zaposlenih, a onda nam je jednog dana stigla prva porudžbina od potpunog stranca. Svi smo se okupili oko kompjutera, gledali u tu porudžbinu i govorili ‘Jel to tvoja mama? Jer moja nije sigurno’.”, seća se Bezos. Danas je Amazon najveća online prodavnica na svetu, ali Bezos i dalje tvrdi da je na početku – „Imamo još toliko da učimo. Nebrojeno je načina na koje možemo da poboljšamo uslugu, ali doći ćemo i do toga jednog dana.”.