Analiza cena namirnica u vodećim trgovinskim lancima pokazuje da se osetno razlukuju od radnje do radnje. Čak i letimičan pogled na našu listu uporednih cena pokazuje velike oscilacije, ne samo kod akcijskih, već i redovnih cenovnik, kako pišu "Večernje novosti".
Pre kupovine potrošači treba da obilaze radnje, jer razlike u ceni istih proizvoda, iste gramature idu i do 40 odsto.
Šta je Srbija najviše izvozila, a šta uvozila tokom protekle godine?
Razlika je trenutno najizraženija kod svinjske pečenice i praške šunke iz i dostiže do 300 dinara po kilogramu. Nešto je manja razlika kod salame. Ti proizvodi su inače na “akciji”, a kada je redovna cena u pitanju, tada cenovne oscilacije iznose između 50 i 100 dinara po kilogramu. Inače, kilogram te pečenice košta od 800 do 1.100, šunke 790 do 1.149, a salame od 499 do 769 dinara.
Slična situacija je i sa puterom. Pakovanje od 250 grama maslaca, na primer, ima raspon od 250, pa do 362 dinara. Kajmak od četvrt kilograma trenutno je na popustu od 20 do 25 odsto u većina trgovina i cena je u većini trgovina ujednačena na oko 220 dinara, mada taj namaz trenutno ima raspon od 209 do 259 dinara.
Mleko od 1,5 litara može da se kupi za 127, ali i za 139 dinara, zavisno od trgovinske kuće.
– Pokušavamo da zadržimo cene na postojećem nivou, pa i da ih smanjimo, jer svesni smo koliki je pritisak na novčanike potrošača – tvrde u trgovinskim kućama.
Najbolji pokazatelj stanja na srpskom tržištu su svakodnevne akcije i popusti do 20 odsto u trgovinskim lancima. Opala je tražnja, manje se kupuju skuplje namirnice, potrošači su zbog hronične besparice prinuđeni da biraju jeftinije artikle.
POSLEDNJA ŠANSA ZA KUPOVINU: Kada je u Srbiji sniženje 70 posto, ovo možete da pazarite
Cene se sada razlikuju ne samo od prodajnog formata, već i od dnevnih, nedeljnih i mesečnih akcija.
– Tolike razlike u cenama istih proizvoda još jednom pokazuju koliko se od radnje do radnje može uštedeti – kažu u Pokretu za zaštitu potrošača.
U zavisnosti od kraja grada u kom žive, kupci za iste namirnice odvajaju različite sume novca. A tako visoki rasponi cena istih namirnica pokazuju da trgovci “opipavaju puls” potrošača i njihove platežne mogućnosti.