Rešite ih se: Ove navike će vam upropastiti karijeru

Ponašanje koje se ponavlja dovoljno često, prelazi u naviku. Ponekad nismo ni svesni kakav utisak ostavlja naše ponašanje na okolinu. Navodimo nekoliko loših navika koje vam sigurno smetaju da napredujete u karijeri.

1) ŽALITE SE NA POSAO

Ako ste imali stresan dan na poslu, razumljivo je što vam je potrebno da date sebi malo oduška.

Problem nastaje samo ako to radite pred pogrešnom osobom.

Nikad ne možete biti sigurni ko sluša, ili ko čita vaše komentare, i da li će oni doći i do vašeg šefa.

2) STALNO STE NEGATIVNI

Ako stalno dolazite na posao namrgođeni i širite negativnu energiju oko sebe, kolege će početi da vas izbegavaju.

Pored toga, na taj način usmeravate svoju energiju u lošem pravcu – bolje je usmerite na posao i na kreativnost.

3) ZAVISNI STE OD DRUŠTVENIH MREŽA

Ako ste postali toliki zavisnik od društvenih mreža da svaki put kada sednete za kompjuter, čak i posle pauze od 10 minuta, automatski idete na fejsbuk ili tviter, to može prilično odvlačiti vašu pažnju, što znači i da vaša produktivnost opada.

4) UVEK KAŽETE ONO ŠTO MISLITE

Postoji razlika između iskrenog odnosa i korišćenja istine kao oružja kako bi se drugi povredili.

U poslovnom okruženju, važno je uvek misliti na moguće posledice pre nego što kažete šta mislite.
Ako kažete nešto pogrešno, čak i kad verujete da iskreno to mislite, to može povrediti nekoga.

Možda se od vas ponekad očekuje neka kritika, ali treba biti pažljiv.

5) NE PRAVITE BUDALU OD SEBE

Volite da pričate viceve, da zasmejavate druge i zbog toga vas u kancelariji vole, ali pazite – takvo ponašanje je nož sa dve oštrice. Da li će vas uzeti za ozbiljno u nekom trenutku kada je za vas bitno?

6) SAMI SEBE SPOTIČETE

Ljudska psiha sklona je da počne sama sebe da spotiče u pokušaju da zaštiti ego od neuspeha.

Radi se o tome da ljudi svesno počnu da sabotiraju sopstvene napore – na primer, napijete se noć pre važnog sastanka.

Tako ćete imati izgovor za neuspeh pre nego što ste se uopšte potrudili.

Ili, počnete da se izvlačite na nedavni zdravstveni problem zbog kog, navodno, niste dobro obavili posao.

Ova navika pomaže da vaše samopoštovanje ostane nepoljuljano. Ako se pokaže da ste dali sve od sebe, a da ipak niste uspeli, to može biti veliki udarac za vaš ego. Zato uvek uradite nešto zbog čega realno ne možete da odgovorite na zadatak – i tako imate i dobar izgovor, i očuvano samopouzdanje. Problem je u tome što, na ovaj način, nikad nećete moći od sebe da date 100 odsto, i uvek ćete postizati osrednje rezultate.

7) POTCENJUJETE SEBE

Nerealno je očekivati da je šef uvek u stanju da proceni vaš skriveni potencijal.

Nemojte se stalno držati po strani i čekati da vas primete, nego se i sami potrudite da skrenete pažnju na sebe. Pre toga morate dobro poznavati svoje moći i ograničenja.

8) NE PREUVELIČAVAJTE PROBLEME

Sigurno ste čuli priču o dečaku i vuku, na koga je dečak nepotrebno upozoravao seljane, pa mu na kraju, kada se vuk stvarno pojavio, nisu verovali.

Isto tako, nemojte od svakog posla praviti dramu, jer će ljudi steći utisak da vam sve pada teško.