Neto profit američkog internet giganta Gugla (Google) smanjen je u proteklom kvartalu na godišnjem nivou, uprkos tome što su prihodi kompanije značajno porasli.

Neto profit Gugla je u trećem tromesečju pao za pet odsto u odnosu na isti period lani, odnosno na 2,8 milijardi dolara, dok su prihodi porasli za 20 odsto na 16,5 milijardi dolara, prenela je agencija Frans pres.

Troškovi tog tehnološkog giganta su takođe u tom periodu porasli, predvođeni troškovima od 2,4 milijarde dolara koji su otišli na Guglove centre za podatke.

Prema ocenama finansijskog direktora Gugla, Patrika Pičeta, kompanija je i u ovom kvartalu zabeležila snažno poslovanje, dok su viši troškovi bili posledica agresivnog angažovanja novih 3.000 zaposlenih, čime je ukupan broj radnika u Guglu porastao na 55.000.

– Nastavljamo da privlačimo i angažujemo najtalentovanije sa univerziteta širom sveta – izjavio je Pičet.

Međutim, iako je Gugl nesporni lider u sektoru onlajn oglašavanja, ova kompanija je u ovom trenutku suočena sa novim izazovima i rivalima poput društvene mreže Fejsbuk.

Naime, prema podacima istraživačke kompanije eMarketer, Gugl bi ove godine trebalo da blago poveća svoj udeo na tržištu onlajn oglašavanja na 32,4 odsto, dok će Fejsbuk zauzeti udeo od osam odsto. Međutim, na američkom tržištu, Guglov udeo na tržištu se već postepeno smanjuje.