Šta donosi novi Zakon o zaštiti potrošača?

Novi Zakon o zaštiti potrošača, koji počinje da se primenjuje 22. septembra, skraćuje rok za odgovor na reklamaciju na osam dana i daje nova ovlašćenja tržišnoj inspekcije, koja će moći da sankcioniše trgovce, piše Politika.

Reč je o zakonu koji je gotovo u potpunosti usklađen sa evropskom potrošačkom regulativom, a učinjeno je mnogo da se ojača institucionalni okvir u kome će se sprovoditi, navodi Politika.

Pozivajući se na podatke dobijene od Centra za zaštitu potrošača Srbije, list navodi da će potrošači imati rok od 14 dana da bez objašnjenja vrate proizvod kupljen na daljinu, a moći će i da reklamiraju proizvod bez ambalaže.

Još jedna od izmena je i ukidanje sudskih taksi za potrošačke sporove čiji su iznosi manji od 500.000 dinara.

U prvih šest meseci od kupovine, roba će moći da se poporavlja samo uz izričito odobrenje potrošača. Ukoliko je nezadvoljan potrošač će moći da bira izmedju popravke i zamenje nekog proizvoda, navodi Politika.

Zakon predvidja i uvodjenje savetodavnih tela pri javnmokomunalnim preduzećima gde će biti uključeni i predstavnici evidentiranih udruženja za zaštitu potrošača.

Davaoci usluga će moći da obustave pružanje usluge ukoliko potrošač ne izmiri obaveze u roku od dva meseca, a ako osporava dugovanje a nastavi da uplaćuje tekuće obaveze, neće biti isključen sa mreže do okončanja postupka.

Zakon, takodje, jasno definiše kriterijume za rad udruženja potrošača, kao i obaveza lokalne samouprave da pomopgne njihov rad u cilju što bolje informisanosti i savetodavne pomoći potrošača.