TRIKOVI USPEŠNIH ŠEFOVA: Primenite ih i zaposleni će vas voleti, a POSAO ĆE CVETATI

Posao
Pixabay.com

Šta znači biti dobar šef, poslodavac, nadređeni? Da li to znači dobro voditi posao, donositi ogroman profit, stvarati prilike, imati mnogo klijenata, potrošača, biti odgovoran, raditi mnogo? Zapravo dobar poslodavac mora imati sve ove karakteristike i još mnogo toga. Znati dobro organizovati radnike jeste osobina koja se jako ceni.

 

Nije kliše i izlizano reći da ukoliko radnici nisu zadovoljni ni firma neće funkcionisati. Jednostavno je tako. Kao poslodavac morate malo biti i psiholog, proceniti potrebe i mogućnosti radnika. Krajnosti uvek treba izbegavati.

“Komunikacija je ključ uspeha“

Dobra poslovna komunikacija je najbitnija. Svaki dobar poslodavac mora da zna koje su osnove profesionalne poslovne komunikacije i mora da ih se pridržava. Svaka preterana intimiziranja, kao i prestroge metode ponašanja prema zaposlenima nikako nisu korisne i trebalo bi da ih izbegavate. Ukoliko želite da vam zaposleni uvek kažu kada naiđu na određeni problem, kada nešto ne mogu da završe, kada pogreše, onda morate da stvorite takav odnos da oni jednostavno mogu da vam se “povere“.

Ukoliko se postavite kao previše oštar i strog šef, zaposleni neće želeti da vam iskažu poslovne probleme, samim tim će gledati da „uhvate krivine“, vi nećete biti svesni nekih problema i onda će  firma zapasti u probleme.

Najavljena kontrola i evaluacije

Kontrola zaposlenih mora postojati kao mehanizam, jer jednostavno svi koji tu rade, moraju da znaju da se određena uspostavljena pravila moraju poštovati. Ukoliko ne postoje rutinske kontrole zaposlenih i evaluacije, onda zaposleni mogu shvatiti to na pogrešan način, a onda i jednostavno mogu se olenjiti, zapostaviti posao i slično.

Kontorle ne treba da budu rigorozne i uvek treba da budu najavljene, jer na taj način i poslodavac pokazuje poštovanje prema svojim radnicima.

Video nadzor kao opcija?

Video nadzor u radnjama, objektima, lokalima može biti dobra opcija i korisno rešenje. Međutim, treba znati nekoliko stvari kada se govori o video nadzoru. Prvo, svi zaposleni treba da budu obavešteni da će video nadzor biti ugrađen i svi zaposleni treba da znaju tačne razloge postavljanja video nadzora. Znači, ne možete jednostavno postaviti video nadzor bez znanja zaposlenih ili da biste pratili šta oni rade na pauzama i kontrolisali svaki njihov korak. Video nadzor služi kao jedna vrsta provere njihovog rada.

Takođe, pre ugradnje video nadzora treba razgovarati sa zaposlenima, da li će to njima biti neugodno i slično. Međutim ukoliko zaposleni profesionalno obavljaju svoj posao, onda neće biti problema.

Mogućnost razgovora sa nadređenima

Svi zaposleni treba da znaju da u svakom momentu mogu da razgovaraju sa nadređenima. Na taj način zaposleni će možda iskazati nezadovoljstvo nekim situacijama ili pravilima ili drugim zaposlenima. Na taj način vi kontrolište ostale.

Ne treba da dozvolite da se ovaj mehanizam pretvori u puko tračarenje i ogovaranje zaposlenih, već treba da date do znanja svim radnicima da vi cenite njihovo mišljenje.

Sa druge strane, ako omogućite ovu opciju, ne treba da stvorite negativan stav prema radniku, koji se na primer požalio na uslove rada. Ako ste mu dali opciju da vam kaže ono što ga muči u okviru njegovog posla, onda treba i da ga saslušate, ali i uzmete za ozbiljno. Zatim bi trebalo da napravite anketu i uvidite da li i drugi radnici imaju isti problem. Ukoliko imaju, onda znači da morate uvesti promene.