Tržni centri širom sveta izumiru, saznajte zašto

Širom SAD zatvaraju se tržni centri , kao posledica nemogućnosti adekvatnog prilagođavanja ceni i izboru prodaje elektronskim putem.

Tržni centri su sastavni deo američkog načina života od nastanka potrošačkog društva tokom 50-tih godina prošlog veka, ocenio je magazin Slejt.

Evropa je takav model prihvatila 20 godina kasnije.

Mladi koji su nosioci novog životnog stila doprinuli su popularnosti šoping molova.

Ali izgleda da se vremena menjaju, jer kupovina elektronskim putem uzima sve više maha i to kod predstavnika nove generacije, potiskujući šoping po tržnim centrama koji se u sve većem broju zatvaraju.

Prema podacima konsultantske kuće Pajper Džefri, poseta američke mladeži tržnim centrima je u poslednjih deset godina opala za 30 odsto. U proseku američki adolescent poseti 29 puta tržni centri u toku godinu dana dok je 2007. taj prosek inosio 38 puta.

U studiji se navodi da restorani sve više zamenjuju tržne centre kao mesto okupljanja američkih adolescenata.

Razlog manje posećenosti mladih Amerikanaca šoping molova je i opsesija bezbednošću naročito posle terorističkih napada 2001, kao i sve učestalijeg ispoljavanja agresivnog ponašanja u tim prostrorima.

U studiji se naglašava da je američka mladež po prvi put otkako se vodi ova vrsta istraživanja trošila više na hranu i društveni život nego na odeću. Iako je još rano govoriti o novoj tendenciji, u studiji se iznosi pretpostavka da su mladi zbog krize i i smanjene kupovne moći možda postali manje zavisni od markirane odeće.