Da li ste znali da Inspektor u Srbiji, ugostitelja može da kazni ukoliko adnici ne nose borosane ili ako lavabo u toaletu nije dovoljno dubok?

Ovim problemom pozabavio se Blic, a oni tvrde da je to zato što se u Srbiji nakon donošenja zakona često kasni sa usvajanjem pratećih dokumenata, pa se u međuvremenu koriste i oni koji su odavno zastareli i besmisleni.

– Tako, prema pravilnicima, inspektor određuje vrstu restorana na osnovu jelovnika, pa se dešavalo da se restoran preimenuje u puiceriju iako su pice samo četvrtina menija. Veliki je broj nepotrebnih pravila, a inspektori ih primenjuju na različite načine, neki ih ignorišu, drugi ih opominju… – rečeno je za Blic u NALED-u.

Primeri nepotrebnih procedura i pravila:

– Svi ugostitelji bi po pravilniku morali da nose cipele “borosane”

– Inspektor može da kazni ugostitelja ako mu je lavabo suviše plitak

– Na prodaji suhomestanih proizvoda mora da bude dvodelna sudopera

– U skladištu sa voćem ne može da se radi u belom i crnom mantilu, mora da bude u boji

– Tehnika mora da ima potvrdu da ne ometa državne radiotalase

– Prodavac sredstava za ličnu higijenu mora da ima mantil u svetlim pastelnim bojama

– I objekat od 15 kvadrata, sa jednim izlazom, mora da uradi skup plan evakuacije

– Konobarica mora da ima traku u kosi

– Na natpisu “odloženo plaćanje” MORA da stoji “čekovima građana”

– Zstareli pravilnik o bezbednosti kozmetike testira sastojke koji se više ne koriste