ULEPŠAJTE SEBI RADNE DANE: Steknite ovih PET NAVIKA koje će poboljšati atmosferu na poslu

Posao
Pixabay.com

Mnogima je teško ujutro ustati iz kreveta i motivisati se za odlazak na posao, a tada se čini da to ništa ne može da promeni i da nam popravi raspoloženje. Ipak, postoje navike koje, kada se steknu, stvaraju pozitivnu atmosferu na radnom mestu i motivišu vas za rad.

 

Zahvalnost

Sledeći put kad se požalite na svoj posao i izgubite motivaciju, udahnite duboko i pomislite na one koji imaju diplomu, ali ipak sede kod kuće jer nemaju posao. Tu su i oni koji rade naporne poslove u teškim uslovima i jedva sastavljaju kraj s krajem kada je reč o finansijama. Dakle, nije samo teško vama, nego i ostalim ljudima u njihovim privatnim i profesionalnim životima. Sagledajte sve ono što imate, shvatićete da ste u boljoj poziciji od mnogo drugih ljudi.

Organizovanost

Mala priprema i planiranje radnih obaveza unapred će vam omogućiti da izbegnete stres i da imate pozitivan odnos tokom radne nedelje. Planiranje obaveza vodeći računa o rokovima i važnim zadacima na početku dana se vrši kreiranjem “to do” liste. Ta lista će vam pomoći da poređate prioritete, iskoristite vreme efikasnije i da ostanete organizovani.

Radite samo tokom radnog vremena

Ako ste skloni stresu ili razmišljate o poslu čak i kad ste kod kuće, kvarite ravnotežu između privatnog života i posla. Stvorite naviku da nakon završetka radnog vremena ne proveravate email, grupne prepiske kao i da ne odgovarate na telefonske pozive vezane za posao. Izuzetak su samo hitne situacije. Pokušajte da odvojite svoj profesionalni svet od privatnog života u trenutku kad napustite radno mesto. Slobodno vreme koristite za opuštanje i provedite ga s porodicom.

Koristite pauze

Kontinuiran rad satima bez pauze negativno utiče na produktivnost i motivaciju. Naviknite se na to da povremeno ustanete s radnog mesta i napravite kraće pauze za kafu, šetnju ili slušanje muzike. Ovakve promene pomažu u poboljšanju raspoloženja i povećanju pozitivnosti.

Koristite vizuelne podsetnike

Na svom radnom mestu držite fotografije koje vas inspirišu, pročitajte ih kad god se loše osećate. Možete na radni sto da stavite i fotografije svojih voljenih, jer će vas one oraspoložiti kad god osećate negativnost oko sebe.