– Većina namirnica u radnjama je predviđena za više osoba, te je tako i upakovana, a kad kupujete samo za sebe onda je teško toliko namirnica potrošiti pre isteka roka trajanja – kaže nutricionista Bet Varen.

Kupujte hranu koju najviše jedete

Ljudi koji žive sami najčešće biraju polu-gotovu hranu koja se brzo sprema. Ali, to nije rešenje na duge staze jer takve namirnice su pune kalorija, začina i veštačkog šećera. Nedostaje im potrebna količina vlakana i proteina neophodnih za normalno funkcionisanje organizma.

Zato bi trebalo da kupujete hranu koju najviše volite da konzumirate.

 Napravite prioritete i napišite listu namirnica koje najčešće jedete, koje možete da ubacite u najviše jela i na koje ste spremni da malo više potrošite – savetuje Varen

Kupujte smrznute namirnice

Ako mislite da će vam se sveže voće i povrće pokvariti, kupite smrznutu mešavinu. Smrznuto šumsko voće, grašak i šargarepu možete da koristite na primer prilikom izrade jutarnjih smutija.

Birajte sezonsku hranu

Voće i povrće koje upravo dozrevaju imaju najbolju cenu, te ih možete iskoristiti i u pripremi pekmeza i raznog ukiseljenog povrća. Na taj način ćete za manje novaca napraviti malu zalihu finih namaza, piše portal “Bustle”.

Kupujte na veliko i čuvajte

Kupovanje hrane za jednu osobu ne znači da ne možete kupiti veću količinu ako ste naišli na akciju jer uvek možete jedan deo pripremiti odmah, a deo podeliti na porcije.

Planirajte obroke

Unapred organizujte obroke, te prema tome pravite listu za kupovinu. Na ovaj način ćete uštedeti vreme u prodavnici, a imaćete sve što vam je potrebno.

Konzerve

Konzervirana hrana je jeftinija od istih namirnica pakovanih na drugačiji način, a ima i najduži rok trajanja.