Za 15 godina OVA radna mesta NEĆE NI POSTOJATI

Kolege
Pixabay.com

Novinarka Ejmi Veb kaže kako će do 2030. godine ove poslove obavljati pametni roboti

 

“Nedavno sam putovla iz Njujorka u Los Anđeles, a čak 29 puta morala sam da komuniciram sa drugim ljudima.

Moja prva postaja bila je banka. Tamo sam razgovarala sa službenikom jer mi je trebalo više novca nego što je dozvoljeno podići na bankomatu. Zatim aerodrom. Tamo su dve žene izvagale moj prtljag i stavile je na pokretnu traku. Sledilo je osiguranje. Agenti su proverili moje lične podatke i skenirali ranac. Dok sam čekala ukrcavanje u avion čitala sam novosti iz sveta finansija.

Kada sam došla u hotel osoblje je takođe proverilo moje lične podatke i dali su mi ključ od sobe. Došla sam u sobu i shvatila sam da sam zaboravila da ponesem pastu za zube pa sam nazvala recepciju. Oni su me spojili sa sobaricama te je jedna od njih donela pastu.

Nijedan od ovih poslova neće postojati za 15 godina. Ovi posrednici, kako ih ja nazivam, biće zamenjeni uređajima, odnosno pametnim strojevima koji će biti učinkovitiji od ljudi. Industrijska revolucija neće uticati samo na proizvodnju već i na uslužne delatnosti. 

Strojevi su gotovo uvek jeftiniji od ljudi. Uskoro nam više gotovina neće ni biti potrebna, a samim tim i čitav bankarski sistem će se promeniti. 

Sećate se finansijskih vesti koje sam čitala na terminalu? Program ih je napisao, ne novinari. Algoritmi mogu slagati rečenice prema podacima koje u njih stavite. Mnoge priče koje redovito čitam napisali su roboti, a ne ljudi.

Dozvole i linčne karte uskoro će nestati. SkullConduct je sistem koji skenira našu lobanju i tako raspoznaje ljude. 

Skeniranje još uvek obavljaju ljudi jer je testiranje prošle godine pokazalo da je novi sistem koji ne zahteva ljudsku pomoć pogrešio u 95 odsto slučajeva, odnosno nije otkrio zabranjene predmete u kovčezima. Ali, u budućnosti će se i ovo promeniti.

Neke avionske kompanije već su postavile uređaje koji omogućuju putnicima da sami skeniraju prtljagu i isprintaju karte. 

Već danas možete odsesti u hotelima koji koriste robote. Oni mogu doneti ranac, pastu za zube ili hranu. 

Mnogi poslovi će nestati. Ali, to otvara prilike za mnoge inovativne pojedince koji znaju da procene tržište i mogu ponuditi ono što će se tražiti u budućnosti. Ipak…strpimo se još malo. Strojevi su jako dobri u slušanju naredbi, ali isto tako ne znaju šta da učine u određenim situacijama. 

Kada sam došla na aerodrom u Njujork shvatila sam da su hotel i avionska karta rezervisani pod mojim devojačkim prezimenom koje više nemam na ličnoj karti. Mogla sam da imam i problema zbog toga, propustiti let. Ovu frustrirajuću grešku mogli su ispraviti samo ljudi. Bar zasad…”

Ovako je novinarka Ejmi Veb komentisala sve glasnija predviđanja da će u budućnosti mnoge poslove zameniti roboti. Roboti već sada zauzimaju mesta u kompanijama, a razvojem tehnologije i inteligencije mnoga radna mesta će nestati jer će ih preuzeti pametni roboti. Iako bi ovaj trend mogao da ima negativne posledice na ljude jer se predviđa da će hiljade ostati bez posla, stručnjaci kažu kako će dugoročno imati pozitivne učinke prvenstveno zato jer ljudi više neće raditi fizičke poslove već će moći da se koncentrišu na donošenje odluka i razvoj novih ideja.