Bankari naglašavaju da je procedura ista za debitnu (“običnu” karticu) i za kreditnu karticu i da se, u slučaju da je zaboravio kako glasi PIN kod, korisnik obraća ekspozituri banke sa zahtevom za zamenu kartice. Najčešće je potrebno i da se popuni obrazac, odnosno zahtev za zamenu kartice. U svakom slučaju, ako korisnik zaboravi PIN ili ukuca pogrešan broj tri puta u toku vikenda ili praznikom moraće da sačeka prvi radni dan da potraži pomoć. Takođe, na novu karticu, odnosno PIN, sačekaće od sedam do 10 dana, a ponekad i duže, piše “Blic”.

Automatska blokada posle trećeg pokušaja

– U slučaju da je korisnik zaboravio PIN kod, trebalo bi da preda karticu koju je neophodno zameniti radi poništenja. PIN se uvek izdaje uz karticu i isti se radi po posebnim bezbednosnim procedurama, tako da se sa istim može upoznati isključivo korisnik. Zamena kartice u cilju izdavanja novog PIN-a se naplaćuje u skladu sa tarifnikom banke, a ova naknada se razlikuje zavisno od tipa programa kartice i može iznositi od 100 do 2.000 dinara – navode u jednoj od najvećih banaka na našem tržištu.

Ako dođe do toga da korisnik kartice tri puta ukuca na bankomatu ili na bilo kom prodajnom mestu pogrešan broj, kartica se automatski blokira prilikom trećeg uzastopnog unosa pogrešnog PIN-a.

– I u tom slučaju korisnik se obraća svojoj banci. Ukoliko je treći uzastopni neispravan unos PIN-a nastao na bankomatu, bankomat će zadržati karticu. Nezavisno od toga na čijem bankomatu je kartica zadržana, korisnik se uvek obraća banci koja mu je izdala karticu, a ta banka onda službenim putem traži od prve banke da korisniku vrati karticu. Ona ipak još nije u funkciji već je potrebno da se korisnik ponovo javi svojoj banci kako bi ona bila resetovana – objašnjavaju bankari i upozoravaju da prvi sledeći unos PIN-a mora da bude ispravan. Inače, ovaj put će morati da vade novu karticu, a pritom i da plate naknadu koja se kreće i do 2.000 dinara.

Pojedine banke štampaju isti PIN

U pojedinim bankama moguće je zatražiti ponovno štampanje istog PIN-a, ako ga korisnik zaboravi, pa nije neophodno izdavanje nove platne kartice.

– U slučaju da klijent naše banke zaboravi PIN kod, bilo debitne ili kreditne kartice, dovoljno je da u najbližoj ekspozituri zatraži njegovo ponovno izdavanje. U pitanju je štampa istog PIN-a, a ne njegova promena. Jedino što će klijent morati da sačeka da ga preuzme od sedam do 10 dana. Takođe, naknada za ponovnu štampu PIN-a obračunava se u skladu sa važećim tarifnikom banke za debitne kartice fizičkih lica, odnosno, u skladu sa ugovorom i uslovima korišćenja kartica. Ona iznosi od 200 do 350 dinara, dok se za debitne i kreditne kartice pravnih lica ne tarifira – naglašavaju u jednoj od vodećih stranih banaka koja posluje u Srbiji.

Deblokada PIN-a u ekspozituri

Prema njihovim rečima, ukoliko korisnik tri puta zaredom ukuca pogrešan PIN, isti će mu biti blokiran, a korišćenje kartice onemogućeno, dokle god se ne uradi deblokada PIN-a.

– Ako PIN tri puta pogrešno unese na bankomatu, ali ga se seti, klijent može zahtevati deblokadu PIN-a u najbližoj ekspozituri. U navedenim situacijama nije potrebna zamena kartice, a naknada se ne naplaćuje. Da bi se dobio novi, odnosno promenio stari PIN, potrebno je izvršiti zamenu platne kartice, za koju se zaračunava naknada propisana tarifnikom i uslovima korišćenja kartica, a koja traje od sedam do 10 dana – kažu u ovoj banci.