Za manje od nedelju dana komunalni policajci u Nišu napisali preko 30 prekršajnih prijava protiv taksista i taksi udruženja.
Dok je 13 prijava podneto protiv udruženja, duplo više problema je uočeno kod samih vozača, prenose Južne vesti.
Najveći problem su vozači bez taksi-dozvole – tvrde komunalci.
Portparol niške Komunalne policije Milan Đorđević pojašnjava da je reč o dokumentu koji garantuje da je vozač položio test poznavanja grada, da nije osuđivan, da se protiv njega ne vodi krivični postupak, ali i da ima neophodno vozačko iskustvo od najmanje 5 godina.
Nama se dešavalo da naiđemo na vozača taksi vozila koji ima samo 19 godina. To znači da je u najboljem slučaju on automobil vozio tek godinu i po do dve. Takav vozač nema dovoljno iskustva i time on direktno ugrožava bezbednost onog kog vozi – kaže Đorđević.
HIT NA FEJSBUKU: Nišlije se od skoro voze u osveštanim taksi vozilima (VIDEO)
Đorđević dodaje da takozvane “akcije pojačane kontrole” nisu osmišljene da bi taksisti bili kažnjavani, već da bi se “uveo red” i povećala bezbednost građana.
Nije isto kad građanin sedne u taksi i misli da je sve super, a u stvari ga vozi neko ko ne zna propise, ko je osuđivan, ko ne ispunjava uslove za taj posao. Šta kada dođe do sudara? Sve ovo je u cilju podizanja bezbednosti samih građana – kaže Đorđević.
Lažni taksisti kod autobuske i železničke
I dok se, kako pokazuje statistika Komunalne policije, smanjuje broj prekršaja kod taksi udruženja, veliki problem i dalje predstavljaju lažni taksisti – oni koji nemaju dozvolu da se uopšte bave tim poslom.
Kada izađemo u kontrolu prvo što tražimo su “divlji taksisti” i kada dođemo na taksi stajalište prvo što radimo je da tražimo njih. Nemaju krovne oznake, nemaju evidencione nalepnice – kaže Đorđević.
Divljih taksista, kažu u Komunalnoj policiji, najviše ima kod glavne autobuske i železničke stanice, gde najverovatnije “hvataju” ljude koji su došli u Niš i ne znaju koji taksi da odaberu.
Inače, u Nišu dozvolu za rad trenutno ima između 700 i 800 taksi vozila.