Bila je lepa, talentovana i voljena! Samo nekoliko nedelja pred porođaj, BRUTALNO JE UBIJENA

“Ovo je godina u kojoj će se dogoditi Šeron Tejt” reči su kojima je magazine Plejboj opisao prelepu plavušu nekoliko meseci pre nego što ju je u devetom mesecu trudnoće brutalno ubilo, tačnije nožem izbolo četvoro članova sekte zloglasnog Čarlsa Mensona.

Šeron Tejt
Wikipedia

Početkom avgusta navršile su se četrdeset tri godine od brutalnog ubistva Šeron Tejt, supruge reditelja Romana Polanskog i jedne od najlepših holivudskih glumica svih vremena.

U noći između 8. i 9. avgusta 1969. godine Šeron, koja je bila u devetom mesecu trudnoće, i njeno troje prijatelja, Džeja Sebringa, Vojteka Frikovskog i Abigejl Foldžer, kao i slučajnog prolaznika Stivena Parenta, na najsuroviji način usmrtili su sledbenici kalifornijskog sektaša Čarlsa Mensona, članovi Porodice Menson. Pred vilu u Sijelo Drajvu 10050, Benedikt Kenjon – Los Anđeles, s izričitim naređenjem Čarlsa Mensona da pobiju sve koje zateknu u kući stigla su četiri člana Porodice, Teks Votson, Pat Krenvinkl, Suzan Atkins i Linda Kasabijan.

Zvezda je rođena

Wikipedia

Šeron Tejt rođena je 24. januara 1943. godine, u Dalasu u Teksasu, dan pred godišnjicu braka svojih roditelja, pukovnika obaveštajne službe američke armije Pola i Doris Tejt. Ona je bila njihovo prvo dete, a pet godina kasnije dobila je i sestru Debru.

Još kao mala Šeron je plenila svojom lepotom i šarmom. Majka Doris Tejt godinama kasnije prisećala se kako su i slučajni prolaznici zastajali ispred kuće ne bi li uživali u devojčicinoj lepoti. Već sa šest meseci Šeron Tejt u Dalasu je pobedila na prvom izboru lepote i dobija titulu Mis tajni tot.

Zahvaljujući poziciji u armiji koju je zauzimao pukovnik Pol Tejt, porodica se često selila od Amerike u Evropu. Šeron je brzo sklapala prijateljstva, ali je nastojala i da ih zadrži, bez obzira na udaljenost, jer je shvatila njihov značaj. Ipak, tokom detinjstva, jedini životni pratioci bili su joj njeni roditelji.

Kao tinejdžerka Tejt je učestvovala na izborima lepote i na nekoliko njih pobedila radeći istovremeno i kao model. U proleće 1960. godine pojavljuje se na naslovnoj strani veoma tiražnog časopisa američke armije Stars and strajps. Na sebi je imala bikini, kaubojske čizme i šešir, a sedela je na vrhu rakete, piše magazin Story.

Pošto joj je otac 1962. prekomandovan u Italiju, Šeron je tamo upisala Školu Vinčenca amerikan. Njena školska drugarica Šila Plank Bojl prisetila se: Šeron je bila uključena u praktično sve što smo mi radili, bila je zvezda čirlidersica izvodeći rutinsku koreografiju kao magiju. Boravak u Italiji će, kako se ispostavilo, biti zaslužan i za njenu karijeru u Holivudu. Živeći tamo Šeron je upoznala Ričarda Bejmera, koji ju je ohrabrivao da nastavi da se interesuje za glumu i modeling dajući joj vizitkartu svog agenta Hala Gefskog.

– Ričard mi je rekao da moram biti na slikama i ja mu verujem – govorila je Tejt.

Tokom boravka u Italiji Šeron i nekolicina njenih prijatelja iz škole dobili su uloge u filmu Barabas, a ona je ponovo briljirala ostavljajući snažan utisak na istinske holivudske zvezde Entonija Kvina i Džeka Palansa. Njena majka Doris kasnije je izjavljivala kako su ljudi iz italijanske filmske produkcije često pokušavali da za svoje projekte dobiju Šeron.

Kada je pukovnik Tejt konačno prekomandovan nazad u SAD, Šeron je videla šansu da svoje snove o holivudskoj karijeri pretvori u stvarnost. Poziva Bejmerovog agenta koji joj obezbeđuje nekoliko reklama za cigarete santa fe i automobile ševrolet.

– Ona je bila toliko mlada i lepa da nisam znao šta da radim s njom – rekao je Gefski.

On je nešto kasnije upoznao Šeron sa predsednikom kompanije Filmvejz Martinom Ransohofom, koji je bio očaran njenom neverovatnom lepotom. Zbog toga je pozivao njene roditelje da se dogovore o ugovoru i na taj način njen san definitivno postaje stvarnost. Pre nego što je napunila 21 godinu, Šeron je dobila ugovor i počela je da snima filmove.

Holivud pod nogama

Igrala je uglavnom manje uloge i pripremala se za neku veliku rolu u kojoj će moći da pokaže svoj raskošni talenat. U seriji The Beverly Hillbillies dve sezone je tumačila lik sekretarice Dženet Trego.

Pripremajući je za pravi holivudski početak karijere Ransohof je na Šeronine časove glume potrošio više od milion dolara i ona i tako postala poznata kao Million Dollar Baby, jedna od poslednjih studijskih zvezda.

U to vreme Šeron je upoznala francuskog glumca Filipa Forketa i započela je vezu s njim. Karijera u usponu donela joj je veliki pritisak pa je nekoliko puta prekidana veza konačno okončana. Džeja Sebringa, bivšeg mornara koji je postao jedan od vodećih holivudskih frizera, a za kojeg je kasnije rekla kako je bio izuzetno nežan, upoznala je 1964. godine, ali je ipak odbila njegovu bračnu ponudu. Sebring će joj ipak ostati prijatelj, sudbinski povezan s njom do noći 9. avgusta 1969. godine.

Iako je 1964. godine učestvovala na nekoliko kastinga A produkcije, agenti procenjuju kako još nije došao njen čas pa u dva filma Americanization of Emily i The Sandpiper dobija epizodne uloge.

Ipak, Ransohof joj već 1965. daje prvu glavnu žensku ulogu u filmu Eye of the Devil u kojem igra sa Dejvidom Nivenom, Deborom Ker i Donaldom Plezensom. Tejtova i Sebring putuju u London na pripreme za snimanje filma gde Ransohof, kao deo promocije nove zvezde Šeron Tejt, dogovara i produkciju kratkog dokumentarca All eyes on Sharon Tate koji će biti pušten istovremeno s Eye of the Devil.

Tejt u filmu igra vešticu Odilu koja ima misterioznu moć nad zemljoposednikom i njegovom ženom. Iako nije imala mnogo dodira sa drugim glumcima, njena interpretacija smatra se krucijalnom. Niven je opisuje kao veliko otkriće, a Debora Ker kaže kako će sa razumnom količinom sreće Tejtova postići veliki uspeh. U svojim intervjuima Šeron je isticala svoju sreću što je radila sa takvim profesionalcima i kako je gledajući Deboru Ker na poslu mnogo naučila o jednostavnoj glumi.

Posle snimanja filma Tejtova je ostala u Londonu gde je upoznala svet mode, ali i provoda u noćnim klubovima. U to vreme susreće svog budućeg supruga, mladog reditelja Romana Polanskog. Njih dvoje, kasnije pričaju kako su prilikom prvog susreta oboje bili impresionirani jedno drugim. Polanski je tada planirao snimanje The Fearless Vampire Killers u kojem je koproducent bio Ransohof i za koji je tražena crvenokosa glumica Džil St. Džon.

Na Ransohofovo insistiranje Polanski ipak odlučuje da angažuje ŠeronTejt pod uslovom da za vreme snimanja nosi crvenu periku. Uporedo s režijom, reditelj je i glumio mladića koji je zainteresovan za lik koji tumači Šeron Tejt i tako započinje romansu s njom.

Posle snimanja filma Šeron se useljava u londonski apartman Polanskog, a ubrzo posle toga u London dolazi i Sebring koji insistira da upozna reditelja. Kasnije je izjavio kako je bio srećan što je postao i ostao osoba od Šeroninog najvećeg poverenja. Polanski je komentarisao da je Sebring bio usamljen pa je Šeron i njega video kao članove porodice.

“Ovo je godina u kojoj će se dogoditi Šeron Tejt”

Šeron Tejt se zatim vratila u SAD radi snimanja filma Don’t Make Waves sa Tonijem Kertisom koji nije zabeležio gotovo nikakav uspeh, a paralelno s tim radila je i reklamnu kampanju za koperton. Predstavljena od produkcije Metro-Goldvin-Majer kao kraljica surfa i najveći deo filma odevena u nešto malo više od bikinija, Šeron Tejt ipak postaje jedan od seks -simbola tog vremena.

– Ne zaluđujem se. Ne mogu da vidim sebe kako radim Šekspira – izjavila je posle jednog od sličnih filmova Šeron Tejt.

Posle povratka Polanskog u SAD zbog snimanja kultnog filma Rozmarina beba (Rosemary’s baby), baziranog na istoimenom romanu AJre Levin, on želi da ulogu Rouzmari dobije upravo Šeron Tejt, ali kako to nije lično preporučio producentima, oni se odlučuju za Miju Farou, a Šeron se u filmu pojavljuje u maloj epizodnoj ulozi.

Šeron tokom snimanja daje ideje za neke od ključnih scena filma. Fotografije sa snimanja objavljene u magazinu Eskvajer daju izvanredan publicitet kako Šeron, tako i filmu.

U martu 1967. godine tekst o glumici u Plejboju počinje rečima: “Ovo je godina u kojoj će se dogoditi Šeron Tejt” praćen sa šest golišavih fotografija koje je snimio Roman Polanski tokom snimanja The Fearless Vampire Killers.

Šeron je optimistična, potpisuje i ugovor za glavnu rolu u Valley of the Dolls. Filmska verzija jednog od vanvremenskih bestselera bila je izreklamirana i dobro prihvaćena, a Šeron je shvatala kako će ta uloga unaprediti njenu karijeru. Tokom snimanja poverila se Barbari Parkins kako je u ludoj ljubavi s Polanskim.

– Da, nema sumnje da je Roman čovek mog života – kazala je koleginici.

Kasnije iste godine, Šeron Tejt i Polanski su se vratili u London i postali česta meta novinara i foto-reportera. Venčali su se uz veliku pažnju javnosti 20. januara 1968. i preselili se u kuću Polanskog na Iton skveru u Belgraviji.

Posle nekog vremena Polanski joj je saopštio kako je želeo da se oženi hipi devojkom, a ne domaćicom, zbog čega se vraćaju u Los Anđeles, gde ubrzo počinju da se druže sa nekima od najuspešnijih mladih ljudi iz holivudske industrije. Polanski u krug ljudi oko sebe uključuje i prijatelje koji su ga poznavali još u Poljskoj, Vojćeha Frikovskog i njegovu devojku Abigejl Folgdžr.

U leto 1968. Šeron počinje sa radom na filmu The Wrecking Crew u kojem igra sa Dinom Martinom. Ostvarenje je bilo uspešno, što je obezbedilo Šeron dobre kritike, između ostalih i u “Njujork tajmsu”.

Krajem te godine Šeron Tejt ostaje u blagoslovenom stanju i Polanski pronalazi novo ljubavno gnezdo za njih, vilu u 10050 Sijelo Drajv u Benedikt kanjonu u Los Anđelesu. U martu sledeće godine Šeron putuje na snimanje u Italiju, Polanski u London, a u vilu se useljavaju njihovi prijatelji, Frikovski i Foldžerova koji će, uz Džeja Sebringa, tu ostati i u noći masakra.

Budući da je završila snimanje svog poslednjeg filma The Thirteen Chairs Šeron se u Londonu pridružila Polanskom, koji je snimao The Day of the Dolphin. Šeron se, nakon što je u Londonu snimila niz glamuroznih fotografija za časopis “Kvin” krajem jula vratila u Los Anđeles brodom Kvin Elizabet bez Polanskog, koji je trebalo da joj se pridruži sredinom avgusta, desetak dana pre nego što se porodi.

Kraj kao iz najgore noćne more

Čarls Menson
Beta/AP Photo/Eric Risberg

I upravo u to vreme, u avgustu 1969. godine preklapaju se putevi hipika Čarlsa Mensona, predvodnika sekte Porodica Manson i njegovih sledbenika i Šeron Tejt i njenih prijatelja.

Po podne 8. avgusta 1969. Čarls Menson govorio je svojim sledbenicima, nad kojima je zahvaljujući narkoticima imao potpunu moć: “Now is the time for Helter Skelter” (“Sada je vreme za Helter Skelter”).

Famozni Helter Skelter, inače pesma The Beatlesa, bio je Mensonov scenario, zapravo proročanstvo po kojem će započeti apokaliptični rat na osnovu rasne mržnje belaca i crnaca. Menson je znao da na adresi 10050 Sijelo Drajv više ne stanuje Teri Melčer sa svojom devojkom Kendis Bergen.

Ta kuća je u njegovoj pomračenoj svesti predstavljala simbol odbacivanja ljudi sličnih njemu tako da je naredio članovima Porodice Menson da pobiju sve koji se u kući zateknu.

– Osećala sam se uzbuđenom, posebnom, izabranom – seća se Kasabijan.

Kada smo stigli u rezidenciju Šeron Tejt, svetla ispred kuće bila su upaljena, a i put je bio osvetljen. Teks je imao makaze i presekao je telefonske žice. Naišla su neka kola, pa smo se sagli. Teks je iskočio i opalio četiri puta iz pištolja. Rekao mi je da uzmem novčanik od klinca koga je ubio. Ušla sam u kola. Tamo je ležao mladić, iako nisam videla krv, znala sam da više nije živ – tako je jedna od Mansonovih sledbenica kasnije opisala ubistvo Stivena Paranta, mladića koji je slučajno naišao kolima.

U kuću u kojoj je Šeron posle večere zabavljala svoje prijatelje ušlo je troje odabranih za krvavi pir, Kasabiajn je čuvala stražu.

Svi ćete umreti, rekao im je Votson, nakon što ih je vezao užetom. To je bila očajnilka borba u kojoj su sve četiri žrtve izbodene do smrti. Prebrojano je ukupno 102 rane, od čega je Šeron Tejt imala 16. Kad su se udaljili od kuće, Kasabijan je uzela oružje, očistila ga i izbacila u jarugu.

Idućeg dana Menson je poslao ponovo svoju Porodicu da ubije i ovog puta, nasumično, izabrao kuću Lenoa i Rouzmari la Bjanka, dobrostojeće vlasnike lanca piljarnica. Upao je u kuću i vezao ih. Onda je otišao, naređujući članovima Porodice da ih izbodu do smrti.

Menson je pre hapšenja u oktobru zasigurno bio umešan u još jedan zločin, ubistvo Šortija Šeja. Međutim, svet će ga zauvek pamtiti zbog ubistva Šeron i njenih prijatelja.

Zajedno sa članovima sekte koji su počinili zločin osuđen je na smrtnu kaznu, koja je kasnije preinačena u doživotnu. Nekoliko puta je tražio da bude pomilovan, ali je zbog lošeg vladanja njegova žalba svaki put odbijana.

Još je u zatvoru iz kojeg se oglašava svakih dvadeset godina. Za sebe kaže da je zao i proklet čovek, možda čak i đavo lično. Teško je reći da se neko ne bi slaglasio s njim s obzirom na to da je bio nalogodavac ubistva žene koja je u trenutku samrtnog ropca bila samo dve nedelje udaljena od porođaja. Preklinjala je za život bebe, ali to monstrumima nije bilo dovoljno.