Niko se u istoriji javnog prevoza nije tako KREATIVNO ŠVERCOVAO kao Beograđani koji su koristili “PANTLJIČARU”

Švercovanje
Printscreen

Od kada je sveta i veka u Beogradu traje nadmudrivanje ridžovana i švercera! Evo kako su to radile neke starije generacije.

 

Ako mislite da je švercovanje u gradskom prevozu nastalo sa Busplusom, komunalnom policijom i ovovremenim kontrolorima grdno se varate! To je prestonički problem “od kada je sveta i veka” i koji nijedna gradska vlast nije uspela da iskoreni.

Ne plaćate Busplus? Ova DVA NAČINA ŠVERCOVANJA iz prošlosti ORIGINALNIJA su od svih vaših izgovora

 

Strategije i onih koji bi da se voze, a da ne plate, i onih kojima je posao da ovakve hvataju su se vremenom menjale, ali evo jedne metode koja je bila godinama bila popularna, naročito među pripadnicima mlađih generacija, ali i svih onih koji pamte tzv. “pantljičare”.

Reč je bila o kartama za više vožlji koje su se ubacivale u aparat koji ih je pečatirao i koje su bile u upotrebi u Beogradu 80-ih godina prošlog veka.

GSP je nekada bio sinonim za red, poštovanje i mir, zahvaljujući RIDŽOVANIMA (FOTO)

Dosetljivi Beograđani su, preko mesta gde je aparat udarao pečat, lepili selotejp. Ako bi se desilo da kontrola uđe u gradski prevoz i traži karte na pregled oni bi ih pokazali uredno poništene. 

Nakon izlaska iz prevoza jednostavno bi prstom obrisali mastilo i kartu mogli da koriste opet! 

Sistem je funkcionisao sve dok kontrolori ne bi malo pažljivije zagledali kartu… ili dok se ista ne bi bukvalno raspala u džepu od previše upotrebe.