U vreme kada su se u svetu žene-vozači mogle nabrojati na prste jedne ruke, u Srbiji jedna kraljica je motala volan po prestoničkim ulicama ostavljajući u prašini kraljevsku pratnju na konjima. Njeno ime bilo je Marija Karađorđević.

Rumunska princeza, toliko lepa da su je u mladosti zvali Minjon, kraljica Marija se, za razliku od svog supruga kralja Aleksandra Karađorđevića, divila automobilima i volela da ih vozi.

Upravo ona bila je prva žena vozač u kraljevini Jugoslaviji, a izazivala je divljenje načinom na koji je upravljala i kretala se vozilima.
Ipak, najveći ugled među automobilistima, kraljica je ostvarila putovanjima i maratonskim vožnjama koje ni danas nisu lak zadatak. Pored čestih maršuta od Beograda do Bukurešta, Marija se u nekoliko navrata odvažila na put od Beograda do Pariza, zatim od Bleda do Švajcarske, dok je vožnja od Bleda do Beograda vremenom postala rutinska.

Kraljica Marija za volanom

I danas se u oplenačkom kraju prepričava ova anegdota: Kraljici Mariji, koja ja se bez telohranitelja i pratnje kolima uputila ka Oplencu na putu je pukla guma. Priđoše prolaznici da pomognu, pa prepoznavši je, počeše da se zagledaju i migolje. Naime, niko od njih nikada nije ni seo u automobil, a kamoli menjao gumu. Kada kraljica to vide, sama izvadi alat i, na zaprepašćenje svih, zameni gumu.

Po obavljenom poslu kraljica Marija je uskočila u kola i nastavila put,ostavivši za sobom na drumu gomilu ljudi koji su posle mesecima prepričavali štampi i prolaznicima nebičan susret sa veštom i atipičnom jugoslovenskom kraljicom.

Više o ovoj izuzetnoj ženi možete pročitati ovde:

Marija Karađorđević: Voljena kraljica koja je postala farmerka, ali je ostala dama

* Dopala vam se ova priča? Lajkujte nas na Facebook-u i vaša dnevna doza istorijskih zanimljivosti stiže!



loading...