Zbog toga se i škole stranih jezika razlikuju u odnosu na uzrast za koji su namenjene. Dok su u školama za odrasle projektori, grafikoni i druga pomagala, učionice za mlađe su pune bojica, crteža, igračaka i drugih pomagala.

Dobar predavač zna da je mališanima potrebno dosta kretanja, dosta ponavljanja i puno, puno igranja kako bi deca postala zainteresovana za učenje.

U ovom članku ćemo vam prikazati kako da svoj centar stranih jezika prilagodite najmlađim učenicima i kako da ih lakše uključite u nastavu.

Spremite dodatne aktivnosti kako biste im zadržali pažnju

Jedna od činjenica zbog kojih je predavanje stranih jezika najmlađima veliki izazov je to što deca imaju znatno manji raspon pažnje. Kod dece, to je u proseku dva do tri minuta. Zbog toga je veliki izazov da im zadržite pažnju na projektu koji traje 20 minuta. Međutim, to ne znači da ih ne možete zadržati u učionici dovoljno dugo da im objasnite razliku između vremena u engleskom jeziku.

Sve što je potrebno je da pripremite dosta aktivnosti koje ćete im predstaviti čim primetite da gube pažnju za ono što pričate. Ključ je da brzo prelazite sa jedne aktivnosti na drugu, bilo da su to igrice, pričice, audio ili video materijal. Deca vole ponavljanje, tako da ove aktivnosti možete iskoristiti i više puta bez bojazni da će im dosaditi.

Iskoristite njihovu energiju

Deca su puna energije i svako ko je ikada provodio vreme sa decom to zna. Naravno, svako dete je drugačije i drugačije se ponaša. Ali ako predajete mališanima možete očekivati da će imati više energije od vas. Štaviše, što više vremena deca provode mirna i u sedećem položaju, to će im biti teže da uče. Ali zašto da ne iskoristite tu činjenicu u svoju korist.

Uključite ih u igru. Objasnite im pokrete tela koje želite na stranom jeziku i zamolite ih da te pokrete demonstriraju. Time će deca steći prednost asocijacije, time što će povezivati određene pojmove sa pokretima.

Podstaknite njihovu hrabrost

Da li se sećate kada ste prvi put učili da vozite bicikl? Za decu su ovakve aktivnosti izazov koji rado prihvataju, jer uglavnom nisu svesni rizika. Naravno, učenje stranog jezika nije ni približno rizično kao učenje voženja bicikla, ali njihova hrabrost i želja za novim iskustvima su i dalje tu.

Zbog toga nemojte da se ustručavate da od njih tražite više nego što mislite da znaju. Zadajte im izazove znajući da će im izazovi biti zabavni. Naravno, pružite im svu pomoć kako se ne bi osetili loše ukoliko nešto ne znaju.

Ohrabrujte ih da se trude time što nećete kažnjavati neuspeh, već im objasniti da je neuspeh samo još jedan korak  ka uspehu u učenju. Tako ćete ih inspirisati da prihvataju izazove bez straha od toga da će se osramotiti.

Ponavljanje je put do uspeha

Deca su možda raspoložna da prihvate nove izazove, ali je isto tako teško zadržati njihovu pažnju na zadatak koji im je težak. To znači da će bez razmišljanja krenuti da ponavljaju novu reč koju ste naučili, ali je isto tako moguće da će brzo odustati od građenja vremena.

Zbog toga je važno da uvrstite ponavljanje u svoju nastavu. Ponavljajte jednu vežbu više puta ukoliko je potrebno ali na različite načine. Na primer, zadajte im vežbu da nacrtaju sliku i navedu dve ili tri boje koje su koristili umesto da ih terate da napamet nauče celu paletu boja. Sledeći put ponovite istu vežbu, samo što ovaj put koristite obojene lopte umesto bojica.

Što više ponavljate određene vežbe na više načina, to je veća verovatnoća da će đaci zapamtiti i naučiti kako da tu lekciju primene u životu, bez straha da će odustati.