"I dalje su žene te koje su glavne kada je korišćenje, a i kupovina kozmetike u pitanju, ali naravno da se i muškarci približavaju lagano njima. Podjednako je koža, pripadala ona muškarcu ili ženi, izložena sve većem broju hemikalija, nano čestica i UV zraka, tako da pravilna nega nije više pitanje samo estetike već i zdravlja celokupnog organizma."

 

Albin Salihović, diplomirani glumac, energoterapeut, fitoterapeut i tv voditelj, svoje veštine iskoristio je stvorivši jedan sasvim novi koncept prirodne kozmetike koja, sem tela, čuva i duh.

* Kako je došlo do toga da jedan akedemski glumac počne da se bavi prirodnom kozmetikom?

Naizgled dve nespojive profesije, ali postoji samo jedna reč koja bi demantovala tu tvrdnju – prirodno. Ako glumac na sceni ili ispred kamere nije “prirodan”, tačnije, ako publika ne veruje u iskrenost izrečenih reči, nije dobro obavio svoj posao. Tako i naša koža samo iz prirodnog može uzeti sve što joj treba. Sve ostalo je veštačko, a to savršenstvo koje nazivamo ljudski organizam je nemoguće prevariti.

 

Svi mi dolazimo na ovaj svet sa raznim zadacima. Neko sa više njih. Trudiću se da ih ispunim, pa koliko god ih bilo.

 

* Kozmetika se zove “Hvala”. Kako ste dobili ideju za takvo ime?

Zahvalnost i “hvala” nije samo puka reč, već osećaj koji rehabilituje naše odnose sa, prvenstveno, nama samima, sa roditeljima, prijateljima, okolinom, životinjama, prirodom i Bogom. Zahvalnost za ono što trenutno imamo samo povećava šansu da imamo toga još više i da još više budemo zahvalni.

 

Ova reč je došla do mene kad sam jedne noći pravio koncept za svoju autorsku emisiju o hrani, kako fizičkoj, tako duhovnoj i mentalnoj, i vrlo lako se proširila na sve stvari kojima se bavim. Reč “hvala” je postala moja životna ideologija te se tako zove moj kanal na Jutjubu – HvalaTV, pa kozmetika Hvala i Udruženje Hvala koje se bavi očuvanjem tradicionalne recepture izrade prirodne kozmetike i očuvanjem prirodne sredine.

 

* Po čemu se vaši sapuni razlikuju u odnosu na sapune ostalih proizvođača?

Sapuni Hvala su energizovani sapuni i jedinstveni su po poludragom kamenju koje se nalaze na sapunu. Moje bavljenje kristaloterapijom i energoterapijom u proteklih devet godina, kao i sposobnost da vidim auru na biljkama i ljudima mi je pomoglo da bolje sagledam biljke i prirodu uopšte.

 

Sada više ne gledam biljke samo kao deo botanike, već kao jedan deo energetske celine u kome se svi nalazimo. Biljke ne ispuštaju samo svoje korisne materije koje mi na najbolji način pokušavamo da iskoristimo, već i emitiju nevidljive vibracije koje korespondiraju sa našim energetskim poljem, i tako čiste i štite naš biomagnetni omotač koji poseduje sve informacije o našem fizičkom, emotivnom i duhovnom telu.

 

Ista stvar je i sa kristalima i poludragim kamenjem. Ta vibracija koju nam oni šalju, na nekom suptilnom nivou nam pomaže da budemo u ravnoteži sa prirodom i Univerzumom te sam tako i osmislio i patentirao način prenošenja vibracije poludragog kamenja na sapune. Na taj način se sapuni energizuju i tu vibraciju prenose na nas tokom tuširanja i zato za “Hvala” sapune sa poludragim kamenjem stoji slogan – “Sapuni koji čiste i telo i auru”.

* Koliko dugo se bavite proizvodnjom prirodne kozmetike?

Prvi sapuni koji su nastali u mojoj radionici su sapuni Lavanda – Amatist. To je bilo pre više od četiri godine. Iz te serije su svi moji prijatelji i roditelji dobili po jedan sapun. Iznenadilo me je kada mi je nedavno mama pokazala kutiju sa sapunom tog datuma. Oduševilo me je to što sam video da sapun i dalje intezivno miriše kao pre četiri godine i i dalje ima istu formu i kvalitet.

 

Ubrzo nakon sapuna su došli na red i melemi, pa kreme za lice, puteri za telo, pakovanja za kosu, i tako sada Hvala kozmetika sa ponosom može da predstavi preko 60 prirodnih proizvoda.

* Koliko je potebno vremena za proizvodnju određene serije sapuna?

Izrada sapuna u “Hvala” radionici se i dalje radi u manjoj seriji i dalje istim postupkom i istim kalupima. Iz jednog kalupa nastane 30 sapuna, a postupak traje isto toliko dana. Sama izrada je gotova za nekoliko sati, ali sušenje i kontrolisanje kvaliteta sapuna traje skoro mesec dana, nekad i duze.

* Da li biste izdvojili neki proizvod iz Vaše radionice na koji ste posebno ponosni?

Možda će zvučati neskromno ako kažem da sam na svaki proizvod izuzetno ponosan, ali to potvrđuju mušterije koje se iznova i iznova zadovoljne vraćaju, i to je ono što me najviše čini srećnim  i održava da nastavim u ovom, ne tako lakom poslu.

* Da li među Vašim klijentima ima više muškaraca ili žena i da li se muškarci navikavaju na trend prirodne kozmetike?

I dalje su žene te koje su glavne kada je korišćenje, a i kupovina kozmetike u pitanju, ali naravno da se i muškarci približavaju lagano njima. Podjednako je koža, pripadala ona muškarcu ili ženi, izložena sve većem broju hemikalija, nano čestica i UV zraka, tako da pravilna nega nije više pitanje samo estetike već i zdravlja celokupnog organizma.

 

Znamo da je koža naš najveći organ, i samo to saznanje, kao i sve brže podizanje nivoa svesti, učinilo je da se i muškarci pozabave svojom kožom. U ponudi imam i kozmetiku za muškarce, od sapuna za brijanje, mleka za telo, ulja za lice, do ulja i voskova za brade.

* Ko Vas je naučio izradi sapuna i melema?

U ponudi “Hvala” kozmetike se nalazi i “Čudotvorni Umkin melem”. Umka je bila moja prababa, koja je pravila savršene meleme za razna oboljenja, i tako je meni pripala čast da posle dve generacije koje su samo čuvale recepturu, nastavim sa pravljenjem tih čudotvornih melema – protiv osteoporoze, sportskih povreda, uganuća i preloma, protiv psorijaze i ekcema, bradavica, herpesa, protiv opekotina, ožiljaka, masnih tkiva i strija.

 

U ponudi “Hvala” kozmetike se nalaze i ulja i gelovi protiv celulita, mleka za sunčanje sa prirodnim faktorom zaštite, sprej protiv komaraca, melem protiv ujeda komaraca, ružina voda za hidriranje lica i sapun za sunčanje “Sunčev kamen”. Ambalaža je takođe ručne izrade. 

 

“Hvala” kozmetika svoje proizvode prodaje preko onlajn prodavnice kao i preko nekoliko apoteka i putem učešća na brojnim festivalima i manifestacijama gde promoviše prirodnu kozmetiku i zdrav način života.