Imate problem sa spavanjem? Primenite ove trikove i konačno ćete se naspavati

Spavanje
Pixabay.com

Nije lako ispraviti loše navike u spavanju, ali ako vas to muči, možda bi trebalo da se potrudite jer su istraživanja pokazala da manjak sna dolazi na naplatu već u roku od 48 sati.

 

Dobar san u toku noći važan je za rad mozga, izgradnju mišića, topljenje viška masnih naslaga, i uopšte, važan je – za dan koji sledi. Prilično je jednostavno, san je jedan od najznačajnijih faktora koji određuju kvalitet našeg života, a opet nema baš mnogo onih koji uspevaju da odspavaju preporučenih 7 do 9 sati u toku noći.

Nije lako ispraviti loše navike u spavanju, ali ako vas to muči, možda bi trebalo da se potrudite jer su istraživanja pokazala da manjak sna dolazi na naplatu već u roku od 48 sati.

Evo nekoliko saveta koji bi mogli da vam pomognu.

Pokušajte da se “sinhronizujete” sami sa sobom

Ovo je verovatno najvažniji faktor. Vreme pred odlazak na spavanje posvetite umirujućim aktivnostima: topla kupka, joga, čitanje knjige (ne vesti na mobilnom telefonu) su neke od preporučenih. To će vaše telo fizički i mentalno ubaciti u “mod” za spavanje. Uspostavite rutinu koja vam prija i držite je se – ako svakog dana odlazite na spavanje uz isti ritual i u približno isto vreme, vaše telo će se posle nekog vremena navići i primetićete da vam se svake večeri stvarno prispava otprilike u isto vreme.

Nemojte gledati na sat

Ne možete se naterati da spavate. Vrlo jednostavno. Dakle, ako ste budni u toku noći, prevrćete se po krevetu, nemojte svaki čas gledati na sat. Tako ćete samo podići tenziju i možete da se oprostite sa spavanjem. Umesto toga, ako ne možete da zaspite, ustanite iz kreveta. Čitajte knjigu, pustite sebi neku muziku. Možda možete čak i da se prošetate malo. Ali, čim osetite da vam se prispavalo, vratite se u krevet.

Napravite “atmosferu” za spavanje

Neka vaša spavaća soba bude vaše utočište. Napravite atmosferu, prigušite svetla, provetrite sobu… Neka temperatura ne prelazi 20 stepeni. Naravno, dobar jastuk i dobar dušek su takođe jako važni. I, ako se spremate da krečite, razmotrite plavu za zidove spavaće sobe.

Ako morate da dremnete u toku dana, neka to bude u ranim popodnevnim satima

Bilo kakva dremka posle pet popodne će vam doneti više štete nego koristi. I nikada nemojte u toku dana spavati više od 15, 20 minuta.

Nemojte večerati suviše kasno

Večeru bi trebalo da planirate otprilike tri sata pre odlaska na spavanje. Tako ćete imati dovoljno vremena da iskoristite tu energiju koja se probudi posle obroka, a da ona ne bude na vrhuncu u vreme kad bi trebalo da idete u krevet. Ako vam se učini da ste gladni kad legnete, nemojte se odmah zaleteti na frižider. Naše telo često pomeša žeđ i glad, pa bi velika čaša vode trebalo da bude vaš prvi izbor u takvim situacijama.

Možda vam deluje da su ovo sve sitnice, ali ponekad je dovoljno napraviti i sasvim male promene u dnevnoj rutini da bismo spavali bolje. Ništa vas ne košta da probate, u zamenu možete dobiti samo – bolji san i bolji kvalitet života, prenosi “Hafington post”.



loading...