Osim što farbanje može značajno da ošteti kosu, posle dve do četiri nedelje, sede vlasi opet će da izvire, pa će vam biti potrebna dodatna rešenja.

Otkrivamo vam nekoliko načina da sakrijete sede bez farbanja, ali i šta nikako ne smete da radite kada kosa počne da sedi!

Prvo što treba da znate jeste da je melanin pigment zadužen za boju vaše kose. Proizvodi se u ćelijama pod nazivom melanociti. Kada one prestanu da proizvode melanin, kosa počinje da sedi, što se uglavnom dešava zbog starenja ili genetske predispozicije, ali nezdrav način života može znatno da ubrza proces.

Predstavljamo vam nekoliko načina kako da sakrijete sede bez farbanja:

Pomerite razdeljak

Kosa obično prvo sedi na razdeljku i zaliscima. Mnoge žene dugo vremena skrivaju sede tako što jednostavno pomere razdeljak u stranu!

Pletenice

Ako je kosa dovoljno duga, sede vlasi možete da pokrijete pomoću pletenica, ali ne običnih već takozvane “kruna” pletenice.

Detalji u kosi

Ako imate kratku kosu ili jednostavno ne volite pletenice, pređite na detalje za kosu – tijare, rajfove, šnalice… Bićete trendi, a istovremeno ćete pokriti sede! Pokušajte i sa šeširima, tamo gde to prilika dozvoljava.

Radite na volumenu

Na kosi sa bogatim volumenom sede se manje vide. Posebno obratite pažnju da postignete volumen na korenu, a i lokne će vam dosta pomoći u skrivanju sedih vlasi!

Šta nikako ne smete da radite sa sedim vlasima

Ne čupajte ih

Kada iščupamo vlas iz korena, oštećujemo njen folikul. Vremenom će na tim mestima kosa prestati da raste, a vama će ostati “ćelavi” pečati koji se veoma teško sakrivaju.

Najbolja prevencija

Da biste sprečili da vam kosa osedi pre vremena, razmislite o svojim navikama i načinu života, a pre svega:

– Prestanite da pušite

– Jedite proizvode životinjskog porekla (na primer, pileća jetra je puna vitamina B12, čiji nedostatak izaziva prerano gubljenje melanina)

Mnogi ljudi misle da kosa može brzo da osedi zbog stresa, ali naučnici nikada nisu pronašli nijedan dokaz koji bi potvrdio ovu teoriju. Ipak, stres negativno utiče na celo telo, pa se svakako preporučuje da se što više opuštate, a što manje nervirate.