KOZMETIČKI BLOGOVI I SAJTOVI KAO POSAO: Saveti za ODLIČNU ZARADU i to preko interneta

Započinjanje sopstvenog kozmetičkog bloga, pisanje recenzija ili pokretanje sajta o kozmetici nešto je o čemu mnogi sanjaju, ali se iz brojnih razloga ne usuđuju da se pokrenu i ostvare svoj san. Odlično poznavanje određene tematike koja bi bila tema bloga ili sajta jeste početni korak, ali šta je još potrebno za ovaj poduhvat? Razrešićemo nedoumice.

Sminka
Pixabay.com

Recenzije raznoraznih kozmetičkih proizvoda, blogovi i sajtovi koji za temu imaju negu lica i tela, sve su popularniji i čini se da ih je svaki dan sve više. Brojne blogerke i jutjuberke serviraju nam redovno savete kako da se našminkamo, kako da smršamo, negujemo kosu, kožu… A šta je to što je potrebno da bi se krenulo njihovim stopama?

Blog, youtube, pisanje recenzija- kako početi?

Sve češće se priča da ako nešto ne osvane online, računa se kao da se nije ni desilo. Ako nekoga nema na internetu i društvenim mrežama, kao da ne postoji. Zvuči grubo, ali na žalost, to postaje surova realnost.

Društvene mreže, Fejsbuk, Instagram, Youtube, preplavljene su sadržajima koji na neki način nude kozmetiku, šminku, kreme, serume za podmlađivanje, šampone protiv opadanja kose… Spisak je dugačak i brojni brendovi prorijentisali su dobar deo svoje reklame upravo na društvene mreže i plaćene sadržaje na raznim sajtovima.

Naravno, u eri kada veliki deo naših života događa na internetu i ogroman broj ljudi ne ispušta tablete i telefone iz ruku, sasvim je logično da će neko reklamu videti pre na fejsbuku i instagramu nego u novinama ili na bilbordu.

Kako onda lansirati sebe i svoje znanje iz ovih oblasti, kada se čini da je konkurencija nepobediva? Jedna poznata jutjuberka i influenserka je rekla pametnu stvar, a to je da konkurencija ne postoji ako postoji vera u sebe i da je sadržaj koji bismo nudili dovoljno zanimljiv i privlačan. Dakle, odatle i treba krenuti.

Osnovni uslovi za rad – ispravan laptop, telefon…

Strastvenost i želja da se stvarno otisnemo u avanturu zvanu blog i youtube, te da ponudimo ljudima svoje znanje i umeće je odličan start. Ali, to je tek početak. Mnogo je onih koji se bave nekim segmentom koji se tiče nege i ulepšavanja lica i tela, maštaju da svoje znanje predstave širokim masama, ali ih uvek nešto koči. Sam početak nije lak, to stoji, ali evo nekih koraka koje bi trebalo slediti.

Uzmimo za primer jednu šminkerku koja ima završene brojne kurseve, prati sve nove trendove, odlično radi svoj posao i ima mnogo zadovoljnih klijenata. Ona bi sa svojim umećem i znanjem veoma lako mogla da pokrene, recimo, blog u vezi sa šminkanjem. Obrađivanje najrazličitijih tema, od toga kako našminkati oči, koji puder koristiti, kako naneti hajlajter, koji karmin koristiti… Zaista je pregršt onoga što zanima žene i ovde uvek ima prostora da se ponudi nešto novo i drugačije.

Ista je stvar i sa frizerima, maserima, pedikirima, pa i proizvođačima kozmetike.

Dakle, svako ko ima šta novo da ponudi i da poduči nečemu inovativnom, uvek je dobrodošao. Definisanje strategije, odnosno, kako će izgledati sadržaji koji će biti objavljivani, kojim redom će se to dešavati, ko će biti ciljna grupa, ali i kako će ti sadržaji postati prepoznatljivi u moru drugih, veoma su važni koraci.

Prvi cilj je izgrađivanje sopstvenog brenda i onoga po čemu će se on izdvajati i zašto će ljudi želeti da prate i čitaju upravo taj blog. Drugi cilj je svakako da vremenom taj isti blog ili kanal počne da donosi profit. Pomoć je svakako neophodna na početku.  Postoje brojni sajtovi koji nude besplatne savete za blogere početnike, a guglanjem i istraživanjem lako se dolazi do važnih saveta i informacija u vezi sa ovom tematikom.

Naredno što treba obezbediti jeste koliko-toliko solidan laptop. Čak i ako nam kod kuće stoji neki koji je neispravan, pa nas i to koči, pozovemo laptop servis i  problem je rešen. Uz to, naravno, neophodna je i stabilna internet konekcija, ali i neki pametan telefon koji će nam omogućiti kačenje sadržaja uvek i svugde.

I sve je spremno za početak!

Pokretanje sajta ili bloga o kozmetici

Kada je lansiran blog, sajt i eventualno youtube kanal, ako zaista postoji ozbiljna želja za napredovanjem, naredni korak bio bi pokretanje i akcija. Kozmetički magazin, iskustva i recenzije  su vrlo traženi i rado čitani.

Ako je neko već uspeo da se probije tekstom, objavama na društvenim mrežama i ima veliki broj pratilaca,  na taj način je verovatno već privukao pažnju različitih oglašivača. To je i bio cilj, da sve počne da se odmotava samo od sebe i da postane izvor prihoda. Za pokretanje sajta biće potrebna pomoć web dizajnera, a onaj ko je vičan može to i sam uraditi. Postoji tu nekoliko koraka, nije baš jednostavno, pa možda je pametnije uložiti nešto novca i prepustiti to profesionalcu.

Dalje sledi građenje odnosa sa čitaocima i onima koji prate to što radite, a najbolji način za to jeste komunikacija putem email-a i građenje što veće mailing liste. Zapravo, ovo je korak koji bi trebalo pokrenuti na samom početku, a na taj način se pratiocima šalju različiti besplatni sadržaji, kao i oni sadržaji koji koštaju. To bi moglo biti, na primer, pretplata na određene sadržaje, različite radionice i kursevi,…

Na taj način pratioci dobijaju mogućnost i da upoznaju blogera i lično, da saznaju i pitaju uživo ono što im je potrebno da bi unapredili svoje znanje i posao.

Danas postoji mnogo onih koji nude pomoć i savete za blogere, pa im se svako može obratiti za pomoć ako negde zapne na svom putu. Motivacija jeste velika stvar, a od previše razmišljanja i nabrajanja šta bi sve moglo krenuti naopako nema vajde. Dakle, potrebno je samo krenuti u akciju i tada će i motivacija biti još veća. Svakako, držimo palčeve svima koji planiraju da se pokrenu i postanu ostvareni blogeri.