LIČNI UGAO: Ako nisi objavio FOTKE NA INSTAGRAMU, da li se računa da si UOPŠTE PUTOVAO?!

Mona Liza
Wikipedia/Werner Willmann

Fejsbuk i Instagram su u poslednje vreme postali najpouzdanije mesto u potrazi za nekom osobom i detaljima iz njenog života. Iako mnogi upravo tu žive svoj "ulepšani, virtuelni život", činjenica je da se na osnovu profila na ovim društvenim mrežama, najlakše može pratiti nečije kretanje.

 

Posebna dimenzija “bivstvovanja” na Instagramu se tiče putovanja. Da li se uopšte računa da ste negde bili, ako to sve lepo niste podelili sa vašim pratiocima? Tagovanje na lokaciji je postala “moderna razglednica”, samo bez onog “puno pozdrava od…”

Zahvaljujući tuđim “putopisima” na društvenim mrežama mi smo u mogućnosti da vidimo mnogo toga.

Fantastične plaže, klubovi u kojima se odlično provodi, specijaliteti lokalne kuhinje su samo neke od korisnih informacija koje možemo dobiti ako pratimo nečije objave na Instagramu ili Fejsbuku. Ipak, ima i onih koje baš ne bismo želeli da gledamo, kao na primer kada neko u srednjim godinama pokušava da bude urnebesno zabavan svojim pratiocima, pa se fotografiše kao da uskače u Fontanu Di Trevi!

Ova prva vrsta objava je sigurno uticala na jedan potpuno nov način planiranja putovanja. Ukoliko želite da putujete u Barselonu, dovoljno je samo da ukucate u pretrazi taj hešteg, pa da dobijete pregršt objava pomoću kojih ćete znati šta ne smete da preskočite u ovom gradu, a gde da ne idete ni pod pretnjom smrću.

Naravno, to važi za one koji veruju tuđim utiscima. Za one skeptike, to je samo gomila fotografija koje njemu ništa neće značiti, dok ne ode sam i uslika se na svim tim mestima.

#barcelona

Објава коју дели Batuhan Bicenturk (@batubicenturk) дана

Ipak, želja da se napravi vizuelni dokaz da smo negde bili, pretvara putovanje u brigu o tome da li smo poneli telefon i selfi štap, kao i da nam se, ne daj Bože, ne desi da ostanemo bez baterije na nekoj fenomenalnoj turističkoj lokaciji. To što nećemo moći da se opustimo i uživamo u njoj, kao i da upoznamo bolje lokalnu kulturu, postaje apsolutno nevažno.

U poslednje vreme mnogi ugostiteljski objekti širom sveta uređuju svoje enterijere, kako bi bili što primamljiviji da osvanu na nečijem Instagramu. To nam pokazuje koliko su društvene mreže, a pre svega Instagram, uticale na promene u putovanjima. Samo, mera dobrog ukusa je nešto što bi i ovde trebalo da bude prioritet.

Zato, kada sledeći put otputujete negde, nemojte da se ustručavate da fotkate, ali umereno i pre svega nastojte da dobro upoznate mesto, mentalitet ljudi i njihovu kulturu, a vaše prijatelje će priča o tome mnogo više interesovati, od “mora” dosadnih fotografija koje ništa “ne govore”!