Daglas, koji je već preživeo i moždani udar, u avgustu je stajao uz sina Majkla koji je tada dobio zvezdu na Hollywood Walk of Fame, a s njima je bila i njegova žena Ana, koja je takođe navršila 100 godina.

Zašto neki ljudi žive duže od drugih?

Havard S. Fridmen, profesor psihologije na Kalifornijskom univerzitetu, i Leslie R. Martin, profesor psihologije na Univerzitetu LaSiera, autori su „Projekta dugovečnosti“, koji je prikazao studiju koja je pratila 1.500 Amerikanaca tokom 80 godina i usresredili su se na pitanje zašto neki ljudi živeli toliko duže od drugih, prenosi Today. Fridmen i Martin otkrili su da su najzdraviji ljudi oni koji su živeli smislen i posvećen život: naporno su radili, puno postigli za svoje porodicu, negovali bliske odnose i bili vrlo uporni, odgovorni i savesni. “Umesto da se fokusiraju na ‘jogurt, meditaciju i vitamine’, oni su bili posvećeni stvarima i ljudima”, rekao je Fridmen.

1. Digni se sa stolice i pokreni se

Puno naučnih dokaza upućuje na to da je telesna aktivnost ključ dugog života. “Formalno ‘vežbanje’ čak i nije potrebno, ako voliš vežbanje, nastavi tako”, rekao je Fridmen. Dovoljno je samo da budeš u pokretu. Ako možeš ići stepenicama, nemoj koristiti lift. Ako možeš peške, nemoj koristiti tramvaj. Ako si žedna, ustani, nemoj tražiti partnera ili drugog ukućana da ti donese vodu. Sve se broji, pa i oni najmanji napori.

2. Uživaj u izazovima – na poslu, ali i u svemu

Da bi postigli dobro zdravlje i živeli dug život, mnogi misle da bi trebalo da izbegavaju previše naporan rad i da uživaju u odmoru, ali istraživači su otkrili da je upravo suprotno. “Oni koji su naporno radili i svojim radom postigli puno toga uspevali su i na mnogo načina i na mnogo drugih polja”, rekao je Fridmen. Česta je zabluda da je svaki stres loš. No, moraš imati na umu da hronični fizički poremećaji nisu isto što i naporan rad i izazovna ili zahtevna karijera.

3. Ostani društveno povezan

Kada je reč o dugovečnosti, nije važno ostati aktivnim samo u fizičkom i psihičkom smislu, već i u socijalnom. Biti u kontaktu s članovima porodice, prijateljima i kolegama, raditi stvari zajedno i pomagati drugima, bilo na poslu ili putem volonterskih aktivnosti, naveli su Fridmen i Martin.

4. Razmisli o braku

Ljudi u stabilnim, ispunjavajućim brakovima obično su zdraviji. U studiji su muškarci bolje “uspevali” u dugoročnim brakovima, dok je brak bio zdrav za one žene koje bi mogle naći predanog supruga koji ih podržava.

5. Neka te okružuju zdravi, srećni i zadovoljni ljudi

Jedan od najboljih načina da kreneš zdravim putem jeste da budeš okružena drugim zdravim, aktivnim ljudima. Pridruži se društvu i učestvuj u zajedničkim izletima jer ipak – oni su put do dugovečnosti.



loading...