NASELI STE NA NAJVEĆU PREVARU NA SVETU: Ako žudite za dijamantima, smatrajte se NAIVČINOM

Svi znamo da su "dijamanti najbolji prijatelji devojke". Da li bi to prijateljstvo opstalo i da devojke znaju pravu istinu o njima?

Prvo što prođe kroz um svakog muškarca koji namerava da zaprosi svoju devojku, sigurno je kako priuštiti preskupi dijamantski prsten.

Časopisi, filmovi, reklame…svi nas oni udruženim snagama uveravaju da bez dijamantskog prstena nema ni veridbe, i da je to tradicija koja se poštuje vekovima. Istina je, međutim, potpuno drugačija.

 

Naime, nakon što je otkriveno da Afrika obiluje dijamantima, sve velike svetske kompanije su shvatile da ovaj mineral uopšte nije toliko redak, te su rešile da preduzmu nešto po tom pitanju.

Tako su stvoreni karteli koji su, umesto da puste u prodaju sve dijamante koji postoje

               Šta su karteli?

Karteli su oblik sporazumnog udruživanja istorodnih firmi konkurenata koje time postaju monopol.

Veći profit ostvaruju diktiranjem uslova prodaje, monopolskim cenama i drugim pogodnostima, a ne smanjenjem troškova i racionalizacijom, kako čine koncerni.

Članice kartela su potpuno samostalne i nezavisne u svom poslovanju, ali su obvezne poštovati odredbe sporazuma o kartelu za sve vreme postojanja kartela.

na tržištu, rešili da prodaju samo određenu, malu količinu dijamanata kako bi zadržali visoke cene.

Tu je, onda, nastao novi problem – cena dijamanta jednaka je iznosu prosečne mesečne plate radnika, pa bi svaki pripadnik srednjeg sloja društva bio poprilično glup ako bi ga kupio. Tu su se karteli okrenuli marketinškim firmama kako bi dobili savet kako da ubede ljude sa srednjim primanjima da im je dijamant neophodan.

Tako je nastao ceo koncept dijamantskog vereničkog prstena – marketinške kompanije su platile filmskoj industriji da se scene prosidbe snimaju sa dijamantima, a novinarima su plažali istraživanja kojima su ubeđivali muškarce da je očekivano potrošiti celu platu na verenički prsten.

Obmana je uspela, i ljudi su poverovali da je veridba sa dijamantskim prstenom stara tradicija.

Žene su očekivale, a i danas očekuju blještavi dijamant na prstu – a sve to zbog zavere grupe kompanija koje su uverile ljude da je komad ugljenika vredan tolikog novca.