NAUČITE DA SE ORGANIZUJETE: Pet načina da vam rečenica “NEMAM VREMENA” više ne bude izgovor

Kašnjenje
Tearstone / Foter / CC BY-SA

“Nemam vremena” – izgovor ili realnost? Bilo kako bilo, to je situacija koja nas često sputava u našim životima i postizanju ciljeva. A, posebno je iritantna okolini, ukoliko za bliske ljude nemamo dovoljno vremena.

Pa, kako da ga stvorimo? Da produžimo dan (ili noć) ne možemo, ali ono što možemo jeste da u svakodnevnici malo uštedimo vreme. Kako?

Evo pet najboljih načina:

  1. Saznajte kad najbolje funkcionišete. Obratite pažnju na vreme kada ste najproduktivniji. Za neke je to vreme od 9 do 14h, za druge od 19 do 23h, dok su treći najproduktivniji u cik zore. Nemojte da se forsirate u periodima kada vaš organizam jednostavno nije u radnoj fazi i kada vam je “produktivnost” niska. Poslove, posebno one bitne, tempirajte tako da ih radite u periodu kada postižete najbolje rezultate, jer ćete za jedan sat u tom periodu uraditi ono za šta vam je u neproduktivnom periodu potrebno najmanje dva.
  2. Iskoristite prednost alatki za organizaciju vremena. Bilo da koristite rokovnik ili online aplikacije, iskoristite prednost ovih alatki, a možete i da ih kombinujete. Podsetnik je sjajna stvarčica pomoću koje u svakom trenutku možete da znate šta vam je u planu za danas, sutra…, a naša preporuka je sjajna ToDoList aplikacija, koja je pri tom i besplatna.
  3. Ako želite da efikasno koristite vreme, trebalo bi da razmislite i o tome koje poslove možete da obavljate “u hodu”, čak i kada se zaglavite u saobraćaju, tokom reklamnog bloka, dok gledate omiljenu seriju ili dok čekate dete tokom neke od njegovih aktivnosti. Ako radite poslove koje je moguće obavljati i preko interneta, lista takvih aktivnosti je gotovo neiscrpna. Ne zaboravite da vam čak i odgovaranje na mejlove u “praznom hodu” može uštedeti vreme koje kasnije možete iskoristiti mnogo kreativnije.
Pixabay.com
  1. Svaki dan ili nedelju započnite tako što ćete napraviti spisak onoga što želite da uradite. Kada imate unapred napisanu listu zadataka, manja je verovatnoća da ćete odlagati obaveze. Pisanjem ćete se, takođe, podstaći da i podsvesno prihvatite zadate ciljeve što će vam pomoći da ih dostignete što pre.
  2. Izbegnite ometanja. Ukoliko radite od kuće, gledajte da radni kutak smestite dalje od TV aparata. Tako ćete se usredsrediti na zadatak koji bi trebalo prvo da uradite i na taj način ćete saučuvati vreme za druženje sa prijateljima.

A, onda… Onda ostatak dana provedite u uživanju.