Let je otkazan zbog lošeg vremena

Dobra vest je da će vam avio-kompanija ostaviti mesto na sledećem raspoloživom letu čim prođe nepogoda. Loša vest je da to ponekad zahteva čekanje na šalteru koje može da potraje i satima. Srećom, pa savremena tehnologija često dozvoljava da novi termin rezervišete sami preko interneta. Ukoliko nema slobodnih mesta na sledećem letu, avio-kompanija nije dužna da vam pronađe hotelsku sobu.

Izgubili ste prtljag

Mnogo više prava imate kada avio-kompanija izgubil vaš prtljag. Prvo morate podneti zahtev pre nego što napustite aerodrom. Idite u kancelariju za prtljag i dobićete broj pod kojim je zaveden vaš slučaj. Pomoću tog broja ćete pratiti prtljag i podnositi zahtev za odštetu. Avio-kompanija je po zakonu obavezna da vam nadoknadi sve razumne troškove koji nastaju kao rezultat izgubljenog prtljaga. Dakle, ako morate da izađete i kupite majicu avio-kompanija vam to mora i platiti. To ne znači da koristite izgubljeni kofer kao izgovor da kupite odeću i kozmetiku koju obično ne biste.

Izbacili su vas sa leta

Nakon tuče putnika na letu kompanije United Airlines, avio-kompanije su značajno smanjile broj rezervisanih mesta u odnosu na kapacitete. Ali i dalje imate više prodatih sedišta nego što ima mesta u avionu, posebno tokom pranika. Iako ćete nevoljno napustiti avion, vi ćete to morati da uradite jer ste potpisali ugovor o prevozu čim ste kupili karte. Svakako avio-kompanija je dužna da vam obezbedi što raniji let do destinacije. Svako kašnjenje pri dolasku na određenu destinaciju od dva do četiri sata znači da avio-kompanija mora da vam isplati određeni iznos karte. Avio-kompanija takođe može da pokuša da vam ponudi manje novca na licu mesta, ali na vama je da li ćete to da prihvatite ili ne.

Propustili ste svoj let

Avio-kompanije imaju nezvaničnu politiku da ako se pojavite u roku od dva sata od polaska aviona na koji se niste ukrcali mogu da vam nađu mesto na sledećem letu, često bez ikakvih dodatnih troškova. Dakle, budite što ljubazniji, izvinite se što kasnite i šanse su vam bolje.

U hotelu nema mesta za vas

I hoteli baš kao i avio-kompanije bukiraju više gostiju nego što imaju soba, pa tako ni dolazak u hotel sa rezervacijom ne znači da će uvek biti mesta za vas. Međutim, uobičajena je praksa da vam hotel pronađe sobu u obližnjem hotelu. Osoblje na recepciji se neće uvek samo ponuditi, ali ako ih zamolite da vas „prošetaju“ u drugi hotel imaće na umu da se razumete u ovo.