Kad god u radnji dođemo do police sa tropskim voćem, znamo da će pomorandže biti u crvenim mrežicama, a limun u beloj ili zelenoj mreži. To nije slučajno – evo zašto je to pravilo svakog marketa.

Razlog ovakvog pakovanja uopšte nije slučajan. U crvenoj mreži pomorandže izgledaju “rumenije”, to jest poželjnije, pa je i verovatnoća veća da ćete poželeti da ih kupite.

Trgovci se služe trikovima i kad su u pitanju limun ili grejp kojima najbolje odgovara bela ili zelena mrežica – da su u crvenoj mrežici, bili bi previše narandžasti.

Nije slučajno ni to da su korpe u prodavnicama sve veće. Martin Lindstrom, autor knjige koja se bavi trikovima trgovaca, kaže da s većim korpama kupci kupuju 19 odsto više.

Jedan od načina da povećaju prodaju je i trik trgovaca da frižidere s mlekom i mlečnim proizvodima stave na kraj prodavnice, nadajući se da će kupcima još nešto “zapasti za oko” dok idu ka osnovnim životnim namirnicama koje kupuju svakodnevno.