Iako se smatra da ranoranioci imaju prednost zbog više sati u danu, to često i nije tako. Naime, ako se probudite rano poput izvršnog direktora Epl-a Tima Kuka to će vas učiniti uspešnijim jednako kao i nošenje crnih dolčevita poput Stiva Džobsa.

Ono što većina ljudi ne shvata je da je buđenje u četiri sata ujutru dobro po vas jedino ako ste po prirodi ranoranilac.

Imajte na umu da se to odnosi samo na vrlo, vrlo malu populaciju i, uglavnom, zavisi od gena.

Ako vam četiri sata zvuči šokantno rano, pokušaj prilagođavanja rasporeda nema smisla jer ćete verovatno samo završiti s gubitkom sna i kao rezultat toga biti manje produktivni.

Nauka je jasno pokazala da je nedostatak sna jedan od najvećih ubica produktivnosti. Nedostatak sna ometa kognitivni učinak, povećava rizik od Alchajmerove bolesti i može čak oduzeti godine života.

Umesto toga, evo pet načina kako da spavanjem dođete do uspeha:

1. Imajte najmanje osam i po sati sna

Naučnik za spavanje Daniel Gartenberg predlaže osam i po sati sna kako bi se povećala produktivnost tokom dana.
Dakle, ako nameravate da postavite sat za alarm na nekoliko sati ranije, moraćete brzo u krevet do 19:30 sati. Možda je to moguće za vas, ali je nerealno za bilo kojeg roditelja s poslom od 9 do 17 sati. Čak i ako nemate decu, možete se oprostiti od svog društvenog života.

2. Slušajte svoje telo

Ranije su se ljudi budili uz prve zrake sunca, što je bilo prirodno i nije uticalo štetno na organizam.

Ne postoji recept koji bi se mogao primeniti na sve. Ako ste prirodno noćna ptica, onda izračunajte i prilagodite raspored spavanja prema tome.

3. Držite se dosledno rasporeda

Kada nađete raspored spavanja koji radi za vas, “obavežite mu se”. Studija Harvarda iz 2017. otkrila je da nije važno hoćete li otići spavati rano i probuditi se rano ili obrnuto. Najvažnije je da ste dosledni u svom rasporedu.
Ako se raspored spavanja ne podudara s radnim vremenom, razmislite o razgovoru sa šefom jer sve veći broj kompanija prilagođava radno vreme zaposlenima.

4. Nemojte odlagati alarm

Zadremavši tih dodatnih minuta, pripremamo naša tela za još jedan ciklus spavanja, koji se onda brzo prekida – uzrokujući da se osećamo umornim do kraja dana – kaže stručnjak za spavanje Nil Robinson.

Možete li zamisliti uspešnog izvršnog direktora koji nekoliko puta pritisne dugme za odlaganje alarma pre nego što ustane iz kreveta? Svaki uspešan čovek će vam reći da se tih 10 dodatnih minuta ne isplati.

5. Ako morate da se probudite super rano, pobrinite se da i dalje budete dovoljno naspavani

Ljudi koji rade za globalne kompanije često rade u “čudne sate”, odnosno nestandardno radno vreme. Ako je to i vaš slučaj i dalje je važno odrediti za prioritet tih osam i po sati sna.

6. Stavite svoje zdravlje na prvo mesto i uspeh će doći

Dokazana formula za uspeh je jednostavna: prvo se pobrinite za svoje zdravlje. A ako vam je potreban primer uspešnog milijardera, samo zapamtite da Voren Bafet, čovek “vredan” 82 milijarde dolara, favorizuje dobro spavanje i san.

Obično spavam osam sati noću. Nemam želju za radom u četiri ujutro – kaže Bafet.